nieuw hoofdstel..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anika_

nieuw hoofdstel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 17:29

Hee..
Waar letten jullie op bij het aanschaffen van een nieuw hoofdstel..?
Aangezien ik binnenkort een nieuw hoofdstel wil kopen voor me paard..
maar ik weet niet zo g0ed waar ik dan op m0et letten.. Ja dat er geen scherpe puntjes aan zitten waar het paard zich aan open kan halen.. en dat he niet gaat knellen.. maar verder.. zou ik het echt niet weten..
Dus als jullie tips hebben.. meld dat dan..Lachen

Alvast bedankt.. Gr0etjs

Anoniem

Re: nieuw hoofdstel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:31

Dat het past. of het een goede kwaliteit is. dat is het belangrijkste vind ik. En verder hangt het vooral aan de prijs af.

Msn-taal is hier trouwnes verboden.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:32

Of ie goed past Lachen Frontriem niet te strak? Goede kwaliteit voor wat je betaald? Vind ik hem langer dan een week mooi Haha!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:33

Uuhm.
Op de kwaliteit van het leer, op de afwerking, hoe het hoofdstel oogt, wat voor neusriem eraan zit.. enz. Tong uitsteken

Anika_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 17:42

@ Judith_ Oke, hoe kan ik dat dan veranderen.. (mijn berichtje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:03

Unfaithful schreef:
Uuhm.
Op de kwaliteit van het leer, op de afwerking, hoe het hoofdstel oogt, wat voor neusriem eraan zit.. enz. Tong uitsteken

Ik denk, dat als de TS zo'n vraag stelt, dat ze ook niet direct kaas heeft gegeten van wat nu precies kwaliteit is.

Als je de kwaliteit van het leer wil 'testen' vouw je een riempje dubbel, beide zijde, als je hier scheurtjes in ziet, dan is het geen beste kwaliteit.
De stiksels gaan het langst mee, als ze in het leer liggen.
De gespen zijn het veiligst als ze van rvs zijn, rvs is zwaarder dan gewoon ijzer, of koper o.i.d.

De maat is natuurlijk ook heel belangrijk, maar dat is iets wat je zelf in de hand hebt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:57

scherpe puntjes aan een hoofstel? als het goed is, heeft een nieuw hoofdstel geen scherpe punten.
als ik jou was, zou ik in ieder geval voor een bekend merk gaan, zeker omdat je zelf iets minder ervan af weet en je bij de betere merken in ieder geval meer zekerheid hebt dat de duurzaamheid en de kwaliteit van het leer goed is. ook zou je een winkelverkoper kunnen aanspreken die je kan helpen bij het uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 19:50

Anika_ schreef:
@ Judith_ Oke, hoe kan ik dat dan veranderen.. (mijn berichtje)

Volgens mij ben je nu te laat met veranderen van je berichtje. Maar het kan via de edit-knop onderaan je bericht. Gewoon de volgende keer om denken Lachen