Gogue met 2 touwtjes??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siedah

Gogue met 2 touwtjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 17:16

Hoi,

heb ik eindelijk door hoe ik een (geleende) gogue kan gebruiken, koop ik er zelf eentje bij Divoza... blijkt ie 2 behoorlijk lange touwtjes te hebben! Op internet heb ik er wel een foto van gevonden, maar als ik het vastmaak op die manier, komt er nog steeds geen enkele spanning op de touwtjes te staan.
Verder zitten er aan het leder tussen de voorbenen door nu 3 ringen. Heeft er iemand ervaring met deze nieuwe versie van de gogue?

Ik ben er te onervaren mee om er zomaar mee te gaan experimenteren...

Groet, M

_Merato_

Re: Gogue met 2 touwtjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:00

Zelf heb ik geen ervaring met de gogue, wel met de chambon. Ook deze komt in verschillende versies: ik heb er 1 van Divoza en deze heeft slechts 1 touwtje. Verder heb ik er nog 1 op marktplaats gekocht (die van Divoza was te kort) en deze heeft 2 touwtjes, zoals een gogue.
Heel apart is dat!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:06

Je hebt een vrij normale gogue gekocht Haha!.

Hoe maak je de touwtjes vast?

Als je van beneden naar kopstuk gaat, dan naar bit en dan weer terug naar beneden dan loopt het touwtje in een soort driehoek Lachen. De extra ringen beneden zijn zodat je naar keuze het paard wat lager in kunt stellen (ik geloof dat ik die ringen nog nooit gebruikt heb *LOL* ).

Je kunt het ook instellen als een chambon, dan haal je de touwtjes alleen richting kopstuk en terug.

Fijn apparaat een gogue Lachen. Ik longeer er bijna altijd mee.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:08

omdat een gogue maar in 1 maat wordt verkocht gaan ze altijd van erg grote paarden uit. voor kleinere paarden moet je dus de touwtjes vaak een end inkorten zodat er een lichte spanning op de touwen komt bij een normale hoorfdhouding.

de gogue die ik heb heeft 2 ringen, de bovenste voor het begin van de touwen wat naar het kopstuk loopt en aan de onderste maak ik de touwen vast die van het bit af lopen.

Afbeelding

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:12

Op die foto van Lissy kun je ook het "martingaalgedeelte" goed zien zitten.
In veel gogue uitvoeringen zit dat vast met een gesp en kun je dat dus los maken. Dan kun je de touwtjes allemaal vastmaken aan dezelfde ring.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:49

Ik had hetzelfde probleem bij mijn E-pony, die touwtjes zijn veel te lang. Zie hier hoe ik het opgelost heb:

Afbeelding

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:23

Dat is ook een creatieve oplossing Pling

(denk dat dit bij ons niet zal passen, paard is stukje groter dan E maatje)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:33

LiSSy schreef:
omdat een gogue maar in 1 maat wordt verkocht gaan ze altijd van erg grote paarden uit. voor kleinere paarden moet je dus de touwtjes vaak een end inkorten zodat er een lichte spanning op de touwen komt bij een normale hoorfdhouding.

Ik had dan zeker een vrij kleine? Die van mij was zo ver verstelbaar dat je hem van een kleine D tot een niet te groot paard prima kan gebruiken.
Helaas is die van mij kapot gegaan Scheve mond

Daisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 11:41

De goque die ik heb was er in twee maten, paard en pony, ik heb pony genomen paard was te groot hoewel ik wel een paard heb. heb ook twee touwtjes een ring en een soort martingaal vorkje. verder is mijn goque nog verstelbaar bij de singel met een gesp zo kan ik hem langer of korter maken. ik wist niet eens dat er nog verschillende versies van mogelijk zijn.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:43

9 van de 10 goque's heeft veel te lange touwtjes, heb ooit 1 goque gehad met korte touwtjes en sindsdien gebruik ik die ervoor, als je ze te lang vind kan je er ook wat knoopjes inleggen aan de uiteinde's.