Wie rijd er met een pessoa buiten en bevalt dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Wie rijd er met een pessoa buiten en bevalt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 16:28

Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die alleen buiten met een pessoabitje rijden en hoe dit bevalt. Negatieve punten? Positieve punten?

Ik denk er nl. aan om mijn pony er ook buiten mee te gaan rijden, dit omdat hij buiten door zijn gewone trensje heen trekt en dat a. niet fijn buiten rijden is, en b. eigenlijk ook nog eens bloedlink is gezien ik hem vaak niet in 500 meter kan remmen Haha!
Helaas is dit in zo verre rijtechnisch niet op te lossen, ik heb deze pony nu 4 jaar in bezit, dressuurmatig in de bak en op wedstrijd/vreemd terrein perfect, maar zodra het ruiterpad inzicht komt.. nouja je begrijpt het wel.
Het lijkt me nou eens zo heerlijk om gewoon buiten te kunnen rijden ipv altijd maar te vechten, dat een pessobitje me een prima oplossing lijkt, dit omdat je de 2e teugel er pas bijpakt als hij op de 1e niet reageerd.

Brand maar los Knipoog

Ilse

Re: Wie rijd er met een pessoa buiten en bevalt dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 16:30

Oh ik zie al dat er een soortgelijk topic loopt, deze kan op slot Clown

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:33

Met mijn paard had ik dat buiten niet kunnen remmen probleem ook, terwijl ze binnen de hekjes van de bak heel netjes onder controle is...
Ik ben toen met een hackamore gaan rijden en na wat strijd kan ik haar daar nu heerlijk mee aan de lange teugle buiten rijden omdat zij nu gewoon weet dat ik de macht heb haar te kunnen laten remmen. Als ik bij wijze van experiment weer een keer met mn gewone dubbel gebroken bitje naar buiten ga, ben ik alle controle weer kwijt...
Maar omdat ik in crossen ook weinig controle heb en hackamore niet is toegestaan heb ik nu ook een pessoa bit gekocht en daar rijdt ik nu ook af en toe mee buiten om te oefenen voor de eerste cross.
Ik moet zeggen dat het me heel goed bevalt. Ik heb duidelijk meer remkracht dan met gewoon bit. Als zij ontspannen is, heb ik alleen een beetje druk op de teugels die aan de normale bitring zitten. Zodra ze zich sterk maakt pak ik de onderste teugel er bij en kan ik duidelijk meer remmen.
Wel vind ik het in het begin nog moeilijk wennen aan 2 teugels in mn handen als ik lange teugel heb gegeven en dan het hele handeltje weer op maat moet maken..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:35

Op verzoek TS Knipoog