verschil tussen aansnoerneusriem en gewone neusriem...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

verschil tussen aansnoerneusriem en gewone neusriem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 19:40

... Wat is het verschil (voor het paard)?

Oakland1990

Re: verschil tussen aansnoerneusriem en gewone neusriem...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:04

Eigelijk zou het geen verschil mogen zijn, alleen ander bevestigingssysteem, ik heb hem omdat ik een gewone riem niet toe krijg vanwege het knabbelen op het bit. Er zijn natuurlijk altijd mensen die hem extra goed aansnoeren zodat het paard zijn mond niet meer kan openen. Bovendien vind ik hem mooier dan een gewone.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:37

Als je hem niet te strak doet, zo strak dat er nog 2 vingers tussen kunnen heeft het geen ander effect dan een gewone neusriem. Misschien is het ook nog wel iets comfortabeler door het zachte leer aan de onderkant van de neusriem.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:40

ze zijn meestal ook zachter aan de onderkant dan een normale neusriem.. normaal zit het gespje onder en nu zit er een lekker zacht stukje ik heb er een gelpadje voor die je kunt bevestigen op een aansnoer neusriem.. ik vind ze ook mooier Lachen

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:46

Ik heb liever een gewone, dat gefrunnik van eerst naar rechts, dan doorhalen weer naar links, passantjes niet vergeten........... maar als je ze "gewoon" omdoet d.w.z. NIET AANSNOEREN (hele verkeerde naam dus) , met minimaal 2 vingers tussenruimte, is er voor het paard geen verschil.
"t is maar net wat je leuk of prettig vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:08

De naam 'aansnoer' komt puur en alleen uit de manier waarop de bevestiging is gefabriceerd bij dit hoofdstel, verder moet je hem gewoon gebruiken zoals elke neusriem.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:16

linky schreef:
Ik heb liever een gewone, dat gefrunnik van eerst naar rechts, dan doorhalen weer naar links, passantjes niet vergeten........... maar als je ze "gewoon" omdoet d.w.z. NIET AANSNOEREN (hele verkeerde naam dus) , met minimaal 2 vingers tussenruimte, is er voor het paard geen verschil.
"t is maar net wat je leuk of prettig vindt.

haha als je dat een paar keer heb gedaan word je er handiger in hoor Tong uitsteken

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:10

Ik heb aansnoerneusriem-hoofdstel, gekocht, en die zat héél handig vast, door het kopstuk heen, en der weer in..
K had et niet eens aangeraakt