springzadel twijfel, tips gevraagd!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marieke1

springzadel twijfel, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 22:21

Ik ben van plan een springzadel te kopen maar ik kan niet kiezen!
Ik wil namelijk een op springen gericht zadel wat ook comfortabel zit op de momenten dat ik dressuurmatig rijdt. Ik heb even getwijfeld over de Kieffer Garmisch, dit zat super, maar vond het voor het springwerk wat te diep en te log. Mijn ideale zadel heeft geen kunststof boom, flinke wrongen zowel op kuit als knie die ik er zonder te veel moeite af kan halen en liefst geen keilkussens. Ik wil er max. zo'n €1300 aan uitgeven. Tot nu toe hebben Stubben en Prestige mijn voorkeur. Zijn er hier mensen die vanuit dezelfde invalshoek een zadel hebben gekocht die me kunnen helpen bij het maken van een keuze, dan zijn alle posts met tips, ervaringen en (liefst ook) foto's welkom!

Groetjes Marieke.

maikeltje

Re: springzadel twijfel, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:23

Hulsebos heeft ook hele fijne zadels die op je paard op maat gemaakt worden. De kussens maken ze zoals jij ze hebben wilt.
Het zijn kwalitatief ook goede zadels is mijn ervaring.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:26

stubbe siegfried 2

marieke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 22:30

De Stubben Siegfried is dus een van de zadels waar ik zeer geïnteresseerd in ben Bloos)

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:38

haha dat is mooi ik heb dr een te koop hij is 5x gebruikt:P

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:41

Ik zou inderdaad voor de Stubben gaan zelf ook jaren gehad voor het springen en vindt ik dus echt een aanrader!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:06

Kieffer Garmisch is een VZH maar is een fijn zadel met springen.

verder heb ik een merovech springzadel gehad die ook erg fijn is. Verder vindt ik de BR Jos Lansink en de Kieffer Norbert Koof helemaal geweldig

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:27

Ik heb een euroriding jade,
lijkt aan jou eisen te voldoen alleen de wrongen kan je er niet van af halen.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 18:23

Ik heb een Stubben Siegfried. Ik vind het echt een super fijn zadel. Ik zat te twijfelen tussen een Stubben vzh richting springen en het gewone springzadel. Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor het springzadel, volgens mijn zadelmaker kon je net zo goed dressuren met de springvariant als met de vzh richting springen, maar je kon wel beter springen met het springzadel.
Mijn zadeltje:
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:03

Ik heb de Siegfried VSS. Prima zadel voor dressuur en springen.
Ik zou als ik jou was voor de Siegfried gaan. Dan kun je nog kiezen uit VSS of spring. Ik zou niet zo snel de Siegfried CS2 nemen, die heeft een vlakke zit. De anderen een half diepe.

marieke1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 23:58

Super bedankt voor de reacties! De Siegfried komt wel heel dicht bij wat ik zoek, maar ik was benieuwd of er mensen waren met andere ervaringen of ideeën. Blijkbaar is iedereen eensgezind!
@Mentjuh: hoeveel inch is je zadel en wat vraag je ervoor. Je mag me pben!
@Wilawander: heb op de Koof gezeten, zat heerlijk, maar voor zover ik het begrepen heb maakt Kieffer de laatste tijd (correct me if I'm wrong) hun zadels met een kunststof boom en dat wil ik dus niet.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:13

Ik heb de Stubben Siegfried CS. Die heeft een iets diepere zit dan de Siegfried II.
Ik vind het een prima zadeltje. Zeer goede kwaliteit leer, mooi uitzicht, 'lekkere' zit en flinke wrongen zowel aan de knie als aan de kuit. Doordat die niet zo superplat is die ook goed bruikbaar om er af en toe mee te dressuren. (overigens is het volgens mij een CS waarvan er hieronder een afbeelding te zien is, correct me if i'm wrong..). Bij het springen kom ik goed 'uit' het zadel. Hij is dus ook niet té diep. Ik rij er zelfs af en toe samengesteld mee en dat lukt ook prima. Dit zadel is ook een veelgebruikt zadel door top- springruiters.
Ik heb er (nieuwzijnde) €1100 voor betaald, de prijs is dus ook ok. Ik heb het zadel nu zo'n 3-tal jaar, en het ziet er nog steeds als nieuw uit. Enkele weken geleden vroeg iemand mij nog of ik een nieuw zadel had, die vond dat het er spiksplinternieuw uitzag.
germie schreef:
Ik heb de Siegfried VSS. Prima zadel voor dressuur en springen.
Ik zou als ik jou was voor de Siegfried gaan. Dan kun je nog kiezen uit VSS of spring. Ik zou niet zo snel de Siegfried CS2 nemen, die heeft een vlakke zit. De anderen een half diepe.
Je haalt hier even 2 dingen door elkaar geloof ik.
De Siegfried CS heeft een halfdiepe zit, de Siegfried II heeft een vlakke zit. Voor zover ik weet, bestaat er geen Siegfried CS2 Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:17

ik vind de prestige sydney echt geweldig, enorme blokwrongen voor veel steun en een heerlijke zit. kost wat maar dan heb je ook wat Haha!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:53

Ik heb een Stubben Lohengrin, is een vlak zadel met vierkante lepel en echt veel wrong heeft ie niet, maar je zit erin als een huis! Ik moet ook niet zo'n close contact ding hebben, maar dit zit perfect! De wrongen kan je er niet af halen, maar dat hoeft imo niet. Veel zitvrijheid en wegens omstandigheden heb ik er 5 mnd ook dressuurmatig mee gereden. Niks aan 't handje!
Op de onderste foto in mijn profiel staat ie.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:02

Als je een zadel bij Hulsebos laat aanmeten, maken ze hem helemaal naar jouw wens. Ze maken hem op maar voor het paard en de ruiter, en je kan het hele zadel zelf samenstellen.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:32

de kieffer koof past op zich perfect in je wensen pakketje maar inderdaad heeft kieffer de laatste jaren een kunstofboom.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:09

Ik bedoel dan inderdaad de Siegfried II. Ik dacht dat je de CS en de CS2 had. Maar de boodschap is duidelijk. Knipoog