Ik heb de Stubben Siegfried CS. Die heeft een iets diepere zit dan de Siegfried II.
Ik vind het een prima zadeltje. Zeer goede kwaliteit leer, mooi uitzicht, 'lekkere' zit en flinke wrongen zowel aan de knie als aan de kuit. Doordat die niet zo superplat is die ook goed bruikbaar om er af en toe mee te dressuren. (overigens is het volgens mij een CS waarvan er hieronder een afbeelding te zien is, correct me if i'm wrong..). Bij het springen kom ik goed 'uit' het zadel. Hij is dus ook niet té diep. Ik rij er zelfs af en toe samengesteld mee en dat lukt ook prima. Dit zadel is ook een veelgebruikt zadel door top- springruiters.
Ik heb er (nieuwzijnde) €1100 voor betaald, de prijs is dus ook ok. Ik heb het zadel nu zo'n 3-tal jaar, en het ziet er nog steeds als nieuw uit. Enkele weken geleden vroeg iemand mij nog of ik een nieuw zadel had, die vond dat het er spiksplinternieuw uitzag.germie schreef:Ik heb de Siegfried VSS. Prima zadel voor dressuur en springen.
Ik zou als ik jou was voor de Siegfried gaan. Dan kun je nog kiezen uit VSS of spring. Ik zou niet zo snel de Siegfried CS2 nemen, die heeft een vlakke zit. De anderen een half diepe.
Je haalt hier even 2 dingen door elkaar geloof ik.
De Siegfried CS heeft een halfdiepe zit, de Siegfried II heeft een vlakke zit. Voor zover ik weet, bestaat er geen Siegfried CS2