Hoe stel je de pessoa goed af?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

Hoe stel je de pessoa goed af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 21:03

Ik heb sinds kort een pessoa gemaakt, maar nu ben ik wel benieuwd hoe ik hem af moet stellen.
Heb er helaas geen boekje bij ofzo.

Weet dat je er mee de achterhand er goed bij kan trainen en een dressuurhouding kan ''creeren''.

Je stelt hem toch in onder de longeersingel ?

Ik wil graag een hoog aan de teugel lopend paard zien als ik longeer ( sorry, ik krijg het er niet beter uit Tong uitsteken , bij het rijden loopt hij ook zo )

En voor het loslopen enz wil ik hem graag mooi naar beneden Lachen

Hoe kan ik dat doen ?

Tieme

Re: Hoe stel je de pessoa goed af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:54

toch even kijken voor een boekje of iemand die je het kan laten zien. je paard hooglopend aan de teugel laten lopen is bijv. iets waar je voorlopig nog niet aan mag beginnen. Dit is 1 van de laatste stappen van het longeren met pessoa. Er gaat een hele tijd overheen voordat je hieraan kan beginnen. Ze raden aan om eerst een lange tijd te longeren op de laagste stand. dus lijnen door de onderste ringen en dan via het bit naar het ringetje tussen de benen. dit is voor beter achterhand en ruggebruik.
Voor het loswerken kan je hem beter eerst zonder pessoa laten lopen.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:13

Ik denk dat je het beste goed en persoonlijk advies kan vragen aan iemand. Zo schiet het niet op hoor, niemand kan je vanaf een pc goed uitleggen hoe alles moet zitten, dat is ook bij elk paard anders!

Succes

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 00:16

als je de zoekmachine gebruikt vind je vast iets bruikbaar. Ik heb al topics gezien waar mooi uitgetekent staat hoe je de pessoa bevestigd..