Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stephanie81 schreef:Ik rij geen dressuur wedstrijden met mijn barefoot maar wel dressuur in de bak. gaat prima!![]()
Je mag ook gewoon starten met de barefoot cheyenne of London.
succes
dierfysio schreef:
is dat zo?? ik had het er toevallig laatst over met een vriendin die jury is. zij had de KNHS erover gebeld. er staat namelijk in het regelement dat je op een zadel moet rijden wat engels is, of daar zoveel mogelijk op lijkt (en dan heeft een dressuurzadel nog de voorkeur boven bijv. een springzadel). een boomloos zadel lijkt daar niet op, mede omdat het een totaal andere constructie heeft.
ze heeft nog geen antwoord, maar ik ben wel benieuwd hoe het uitpakt.
pmarena schreef:De KNHS geeft juist altijd als antwoord dat een boomloos zadel (type Barefoot) genoeg op een Engels zadel lijkt en het dus geen probleem is om ermee te starten.
Natuurlijk wel met normale beugelriemen en beugels , niet met de fenders of zadels met een knop ofzo.
Een springzadel ziet er ook anders uit dan een dressuurzadel , maar daar mag je ook mee starten
Micha schreef:pmarena schreef:De KNHS geeft juist altijd als antwoord dat een boomloos zadel (type Barefoot) genoeg op een Engels zadel lijkt en het dus geen probleem is om ermee te starten.
Natuurlijk wel met normale beugelriemen en beugels , niet met de fenders of zadels met een knop ofzo.
Een springzadel ziet er ook anders uit dan een dressuurzadel , maar daar mag je ook mee starten
Niet om je af te vallen... maar waar kunnen we deze info staven?? ik ken andere verhalen (let wel niet uit eigen ervaring) over startproblemen op reeds laag niveau. (ivm met andere opbouw van zadel en engels spring, dressuur of vzh zadel hebben gelijkende opbouw en niet wat voor het oog lijkt)
Daarnaast is het natuurlijk wie er jury is op dat moment en hoe hij/zij de regels uitlegt. maar goed je zou eenduidigheid kunnen brengen als je weet waar dit op tekst staat.
Lenneke_ schreef:Je mag gewoon dressuur starten met een boomloos zadel, t/m de Z. Ik heb het gevraagd aan de KNHS.
Ik heb een keer gestart met m'n barefoot, in de L1 (m'n laatste wedstrijd) Helemaal geen commentaar op gehad, niet van de jury, niet van een official, niet van andere ruiters...
mirkip schreef:Deze heerlijke stoel neemt niemand me meer af