welke van de 2 is nou juist??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monique84

welke van de 2 is nou juist??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 14:26

Ik heb een dilemma.. Ik gebruikte al een tijdje een bitje van '' Pessoa Magic system''. Een dubbel gebroken watertrensje met zo'n koperen tussen stukje ( hoe je het precies moet noemen weet ik niet.. Bloos ).
Ik leende deze eerst van een vriendin en later ( nu nog) 1 van mijn instructrice... Ik had er namelijk 1 besteld en het koperen tussenstukje bij dit bit was een 1/4 slag gedraaid tov mijn bitje.. ( als hij plat op tafel lag wees het stukje naar vóren in plaats van omhoog naar mij toe..) Dus ik heb hem natuurlijk laten terugsturen.. ( ik dacht : verkeerd gemaakt). Inmiddels een half jaar later bestel ik m weer en wéér hetzelfde ...( in de zaak konden ze mij nou ook niet precies vertellen welke nou juist was..ik had zelf met 2 gereden en die waren toch écht anders!).
Nu was ik hier in België en op mijn stal hadden ze hetzelfde met dat bitje..maar zij hadden m terug laten sturen en nu dus wél eentje terug gekregen welke hetzelfde is als die ik gebruikte..

Kortom..nu weet ik het niet meer.. Worden er gewoon 2 varianten gemaakt? Of is 1 van de 2 verkeerd gemaakt..maar welke dan? Iemand ervaring met dit bitje??

Zo kreeg ik hem na bestelling : Afbeelding

en zo ziet hij er van mij uit ( in de PDF file pagina 8 bitje E)
http://www.tattini.hu/catalog/pag033-048.pdf

Sammyy

Re: welke van de 2 is nou juist??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:28

ik heb geen ervaring met dit bitje, maar ik ben wel benieuwd
naar de werking?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:35

Ik neem aan dat beide bitten gewoon kloppen. Ze zullen wel net een iets andere inwerking op de tong/het gehemelte hebben.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:12

De werking is als volgt. Wanneer er sprake is van een nette, rustige aanleuning werkt het als een gewone dubbelgebroken trens maar wanneer er meer druk op komt te staan, zorgt het halve maantje aan het middenstuk ervoor dat de inwerking als die van een ongebroken trens wordt.