Wij hebben gewoon van Rijs laten komen en hem het best passende zadel voor ons en ons paard uit laten zoeken. Dat bleek een KN met verlengde zweetbladen te zijn. Maar een vriendin van mij met echt belachelijk lange benen zweert weer bij een Euroriding Diamant dus ik denk niet dat je zomaar kan zeggen nou dat zadel past het beste bij een lang iemand, dat is van meerdere dingen afhankelijk! Ik zou zo'n keuze dus aan een zadelmaker overlaten.....
Heel simpel.... bestel gewoon het zadel met lange zweetbladen. Kan dit niet dan moet je echt gaan twijfelen aan de leverancier (of producent) van je toekomstige zadel.
Alle merken die ik lever zijn niet uit voorraad dus als er een langer zweeetblad moet komen is dit geen enkel probleem, al is dit een 16" zitting met 18" zweetbladen. (natuurlijk; mits dit je paard niet schaadt in ligging maar dan is er misschien nog wel een ander model etc.)
Ik ken verschillende mensen van 1.80+ die met een KN rijden, die zijn er ook met extra lang zweetblad (en die is dan ook écht lang, ik ben zelf 1.76 en heb behoorlijk lange benen, maar voor mij zijn die dus te lang) Ik heb zelf een 'gewone' KN.
Mijn Euroriding heeft best lange zweetbladen en is dan zelfs nog te krijgen met nog langere... Mijn Prestige springzadel heb ik gekocht met extra lange zweetbladen. Anders pasten mijn benen er niet op
Ben zelf wel niet zo extreem lang (1,75m) maar heb wel erg lange benen, vandaar...
Ik ben 1.83 en ik heb voor Wilfried een op maat gemaakt Hulseboszadel 18 inch met extra lange zweetbladen. Voor Yetse heb ik een Kieffer Lech Professional, 18 inch. Ik let er altijd op dat er dunne wrongen aan zitten, omdat dikke wrongen bij mijn lange benen ervoor zorgen dat ik kapstokvoeten krijg. De voeten draaien dan naar buiten, dus dat schiet niet op. Nu heb ik (door de dunne wrongen) daar geen last van.