[WN] Zelf pad maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zelf pad maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:02

Ik wil zelf een pad maken, vooral omdat ik alle pads die ik in de winkels zie niet mooi en niet dik genoeg vind (behalve die van 100 euro en duurder Knipoog ) nu ben ik zelf best handig dus wil ik zelf een pad in elkaar zetten.

Welke vulling zou ik het beste kunnen gebruiken? Schuimrubber, wol, of... ?

8nnemiek

Re: Zelf pad maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:08

Leuk idee om er zelf eentje te maken Haha!

Ik denk dat wol snel naar een kant wordt geduwd en ook snel plat wordt, zo'n dikke lap schuim zou al beter werken.
Misschien kun je nog het beste een neoprene pad kopen, die zijn ook niet al te duur en daar een hoes omheen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:14

bedankt voor de tip Lachen

Wat maak jij trouwens mooie frontriemen.. heb je die ook in donkerbruinleer ? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:18

Wat is trouwens een goed formaat voor een pad? Hij mag best lekker ruim onder t zadel vandaan komen..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:18

ik weet niet zo snel de nederlandse maten maar 34" x 34" is een gangbare maat, voor cuttingzadels is dat 34" x 36"

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:23

Voor Jip hebben we een hoes om een neopreen pad gemaakt. Want ze heeft een showbloes in een onmogelijke kleur.. geen pad bij te krijgen. Zwart met een aparte kleur paars erin. En op een heel donkerbruin paard staat een zwarte pad niet zo mooi. Dat moest dus dat paars/blauwe worden. Maar dan komt de kleur dus wel heel precies. Dus met bloes naar de winkel.. goede stofje gekozen en hoes gemaakt. Werkt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:29

Ik wil alles naturel/beige maar daar zijn ook maar weinig pads in te vinden.. heb mooie gezien maar die waren onbetaalbaar Nagelbijten / Gniffelen

Daarbij houd ik niet zo van die "indianen" dingen die er overal op zitten, ik wil gewoon simpel 1 kleur...

Morgen ga ik naar de markt eens zien wat ze voor stofjes hebben.. Iemand een iedee waar ik die vulling kan kopen? En ook zou ik graag wat (nep) leer willen voor onder de singel en flenders enz.. waar zou ik dat kunnen kopen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 00:34

Debo schreef:
Wat maak jij trouwens mooie frontriemen.. heb je die ook in donkerbruinleer ? Tong uitsteken

Bedankt Lachen
Ik heb ze ook in donkerbruin ja.

Er zijn inderdaad best weinig effen pads te vinden.
Wij hebben op de markt een kraam met matrassen, daar hebben ze altijd een boel stukken schuimafval, grote stukken van zo'n halve meter bij n meter, en verschillende diktes.
Echt leer is moeilijk te vinden als een losse lap, dan kun je misschien beter een oude tas of een brede riem zoeken. Nepleer, dan kom je bij skai uit, dat wordt meestal wel op de markt verkocht, maar het is minder stevig dan leer, zeker als de fenders er overheen schuren dan zul je dat af en toe moeten vervangen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 10:31

Een losse hoes is makkelijk te maken en een vulling van dik vilt heeft mijn voorkeur.
Alleen ben ik afgestapt van de standaard vierkante lappen, die vormen gewoon niet lekker.
Ik heb zelf een pad gemaakt met een gecontourde rug, teruggesneden schoft en ruggegraatvrijheid, waarin aan beiden zijden 'zakjes' zitten met daarin een vulling van memoryfoam en vilt.
Hij is alleen iets te groot uitgevallen en wappert nu bij de schoft soms wat op, wat ik storend vind.
Maar het was leuk om eens te doen Lachen

Stukjes leer kun je vaak op de markt wel vinden. Schuimrubber zou ik niet nemen, je moet nl wel voldoende dikte overhouden na indrukken.
En verder is eea vaak een aanslag op je naaimachine Clown

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:36

DubbelDun schreef:
Ik heb zelf een pad gemaakt met een gecontourde rug, teruggesneden schoft en ruggegraatvrijheid, waarin aan beiden zijden 'zakjes' zitten met daarin een vulling van memoryfoam en vilt.
Hij is alleen iets te groot uitgevallen en wappert nu bij de schoft soms wat op, wat ik storend vind.
Maar het was leuk om eens te doen Lachen

Heb je daar een foto van Dubbeldun? Ben ik wel benieuwd naar namelijk!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:34

Natuurlijk Lachen
Afbeelding
Afbeelding

De dikte zie je hier niet zo, maar er zit 1 cm vilt in samen met 3 cm memoryfoam.

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:51

een tip om aan leer te komen,ga naar de kringloop,die gooien regelmatig allerlei meuk weg,zoek een leren bank-kussen -stoel o.i.d.
in een geschikte kleur en snij -knip hier een lap uit,perfect leer.(je kan ook bij oma langs,als ze niet kijkt rats weg die rugleuning Duivel )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:55

Ik vrees dat je bij de kringloop dan toch eerst die bank oid moet kopen Lachen , maar op de gemeente-stort kun je misschien wel iets vinden.

Arme Oma Clown

Overigens heb ik voor de liefhebbers ook nog wel wat leer liggen (zwart), dus PB maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:08

ik ben vanmiddag aan t knutselen geweets Lachen En t resultaat is best naar m'n zin.. ik zal straks een foto plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:28

Ik wilde eigenlijk naar de stad om een goede dikke stof te kopen, maar m'n vriend had de auto mee, wat in hield dat ik 20 minuten op de brommer door de regen zou moeten, daar had ik geen zin in, dus heb ik eens gekeken wat ik allemaal nog in huis had..

Ik had nog een stuk matras liggen, deze was nogals erg dik dus die heb ik gehalveerd, heb een extra rand bij de schoft gedaan en heb alles aan elkaar genaait. Daaromheen heb ik een lap stof genaaid welke ik ook nog liggen had (ik haal af en toe de rommelbakken van de leen bakker en kwantum leeg daar zitten altijd dikke gordijnstofresten in.)

Toen moest ie nog afgewerkt worden, ik ben m'n handdoekenkast ingedoken en heb een badhandoek gesloopt Tong uitsteken

En hier t resultaat:

Afbeelding

Afbeelding
de "sierrand" aan de achterkant

Afbeelding
en zelfs m'n naam staat er op Vork (stond op die handdoek genaaid Knipoog )

Oke t is geen supershowpad, maar ik vind dat ik er best mee overstraat kan, en als ie leijk word of kapot gaat kan ie zo de vuilnisbak in Tong uitsteken

Wil hem nog wel even afwerken met wat leuke concho's erop.. maar die moet ik nog ergens zien te vinden...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:48

Debo wat mooi gemaakt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:26

Knap gemaakt.
Hoeveel dikte hou je over als je hem inknijpt ??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:30

Ziet er heel netjes uit hoor! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:57

Merci , had eigenlijk iets heel anders in gedachten, maar ben er best tevrede over Lachen Vond t wel erg leuk om te doen dus ga t vast vaker doen Haha!

uhmm hoe dik hij nog is met indrukken... ik gok op een cm of 3.. hij is 6 cm dik

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:02

Dat zou dik genoeg moeten zijn, maar wel extra nasingelen met 6 cm om te beginnen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:26

Iemand trouwens een iedee waar ik concho's vandaan kan halen?

angelblood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:14

wauw super gaaf gedaan! echt een pracht idee om zoiets zelf te maken. hij is echt heel mooi geworden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:18

@Debo: Arthur of ebay.
Wie wilde er laatst zijn zadel pimpen, daar stond ook een link met concho's bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:05

dat was hypofocus, die link heb ik bekeken, had een aantal mooie gezien, wilde bestellen... maar er kwam 6 euro verzend en admin. kosten bij, dat vond ik een beetje te veel voor een paar concho's

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 09:47

Knap gemaakt hoor...ik zou echt niet weten hoe te beginnen laat staan om zoiets af te maken Bloos hihi
Stuur anders Jos op bokt een berichtje die verkoopt volgens mij ook losse concho's...maar weet het niet zeker Knipoog
En straks natuurlijk een foto met paard en zadel... Ja

Groetjes Charita