Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En hoe hoger de neusriem zit, hoe zachter. Dus twee vingers onder het jukbeen is perfect.
Ik heb het hoofdstel gister idd even uitgeprobeert bij ons thuis, hij reageert er wel goed op met stoppen en sturen enz, en ook achteruit doet hij goed. Ik heb gestapt en gedraafd, geen galop nog. Ik merkte wel dat hij echt super ontspannen liep, soms echt helemaal met zijn neus naar beneden
Ik heb vanmiddag een paar foto's van hem gemaakt met het hoofdstel, hier komen ze:

. Ik heb maar een rustig rondje gereden met mijn vriendin vandaag, veel stap en af en toe draf, zonder galop. Ik ga wel vaker een boswandeling maken als Thijs alleen een halster om heeft, en dan ga ik er ook wel eens opzitten, we zijn het wel gewend zeg maar
mijn vriendin rijd ook bitloos, we zijn onderweg ook een keer gestopt om ze even te laten grazen (ja dat kan dan makkelijk he?
). En na het rijden hoefde ik geen bit af te spoelen
Ik ga er vaker mee rijden het beviel me goed
. Natuurlijk kan hij stukgetrokken worden, denk alleen niet dat het zo 123 kapot is, maar wel bedankt voor je waarschuwing