Welk bitloos hoofdstel voor paardje met dikke neus..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pasterza

Welk bitloos hoofdstel voor paardje met dikke neus..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 19:48

Mijn haf Waldjo rijd ik met touwhalster en dat gaat erg goed maar zou graag nog een lederen bitloos hoofdstelletje voor hem willen kopen. Probleem is echter dat meneer zo'n dikke neus hoofd dat de meesten te krap voor z'n neus zijn. Hij past er niet in Clown

Op onderstaande heeft ie eentje van de ruitersportshop om, maatje full. De bakstukken zitten te dicht bij de ogen door een te kleine bovenste neusriem en de onderste kinriemen zijn veel te kort waardoor er geen release is. (niet letten op dat chaggerijnige hoofd)
Afbeelding
De hoofdstelletjes van Voest, Junik, Innovatack heeft ong. dezelfde neusmaten en die passen dus ook niet. Ik zoek dus eigenlijk het liefst ditzelfde model maar dan een extra full Haha! Weet iemand of die bestaan? Ik heb ze namelijk nog niet gezien..

Eventueel zou een ander model ook mogelijk zijn mits ie bij de neus maar groter is. Heb gedacht aan een sidepull maar dat blijkt ook te krap te zijn. Misschien dat een ander merk iets groter uitvalt, maar dan is het nog maar de vraag of het past bij de kaken.

Een andere optie is om er eentje op maat te laten maken. Heb iemand gevonden die dat wil doen maar ben dan wel wat duurder uit. Wil eerst nog even rondkijken of er nog andere mogelijkheden zijn voordat ik besluit er eentje op maat te laten maken.

Iemand nog wat ideetjes? Lachen

IloveHaffies

Re: Welk bitloos hoofdstel voor paardje met dikke neus..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:06

Nehh Ik weet het niet! Maar ik vind het een hele mooie haf op je foto ! Haha!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:38

Op marktplaats wordt er een aangeboden die gebruikt is voor een trekpaard.
Misschien dat je die kan overkopen of vragen waar ze die weg heeft

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 04:49

verschillende modellen uitproberen of anders raad vragen in de ruiterwinkel of internetshop waar je die hoofdstellen kunt kopen.. die weten meestal wel hoe de modelletjes vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:56

Bij sommige zadelmakers kan je 1 op maat laten maken Knipoog

Mischien kan je het ook aan een paar Naturals vragen,
zij hebben er meestal wel verstand van Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:18

Die van Ukal/norton zal je NIET passen. Deze past mijn paard maar amper, terwijl het een maat full is. Ik heb bij de neusriem geen gaatjes over, bij het kopstuk nog wel 3 aan elke kant. De 'keelriem' is ook lang genoeg. Maar het neusstuk is dus erg kort in verhouding.

Welke je dan wel kunt kopen weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:53

Het bitloos hoofdstel van de paardenservice zal vast wel passen. Ik ken iemand die twee shires heeft en dit hoofdstel heeft.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:55

Ik denk dat op maat maken het mooiste is, dan kun je ook zelf kiezen welke kwaliteit leer en welke kleur je wilt Lachen

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:20

De hoofdstellen van Voest en Junik zijn inderdaad bijna identiek omdat Daan Simoons van Junik eerst voor Voest werkte, voordat hij voor zichzelf begon. En ik weet van Daan (heb les van hem) dat hij je ook een hoofdstel op maat kan maken. Moet je gewoon even een e-mailtje sturen en dan kan hij je wel vertellen welke maten hij nodig heeft van je en natuurlijk een prijsindicatie geven (daar is hij altijd heel redelijk mee) Haha!

je kunt ook kijken naar eentje van biothane... zoals de marylot crosslink van goedhard (www.goedhard.nl)... die heeft origineel een cook-systeem, maar je kunt hem ook met het Voest systeem laten maken en dan kun je hem ook op maat laten maken. Handige van dat hoofdstel is dat je hem zowel als crosslink kunt gebruiken maar ook als sidepull, halster en met bit. (zie viewtopic.php?f=99&t=703314&hilit= )

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 14:49

JoviBan schreef:
Het bitloos hoofdstel van de paardenservice zal vast wel passen. Ik ken iemand die twee shires heeft en dit hoofdstel heeft.

Die is niet van leer Knipoog en hij kruist onder de keel wat ik liever niet heb, dus dat wordt 'em niet, helaas..