verschillende modellen uitproberen of anders raad vragen in de ruiterwinkel of internetshop waar je die hoofdstellen kunt kopen.. die weten meestal wel hoe de modelletjes vallen.
Die van Ukal/norton zal je NIET passen. Deze past mijn paard maar amper, terwijl het een maat full is. Ik heb bij de neusriem geen gaatjes over, bij het kopstuk nog wel 3 aan elke kant. De 'keelriem' is ook lang genoeg. Maar het neusstuk is dus erg kort in verhouding.
De hoofdstellen van Voest en Junik zijn inderdaad bijna identiek omdat Daan Simoons van Junik eerst voor Voest werkte, voordat hij voor zichzelf begon. En ik weet van Daan (heb les van hem) dat hij je ook een hoofdstel op maat kan maken. Moet je gewoon even een e-mailtje sturen en dan kan hij je wel vertellen welke maten hij nodig heeft van je en natuurlijk een prijsindicatie geven (daar is hij altijd heel redelijk mee)
je kunt ook kijken naar eentje van biothane... zoals de marylot crosslink van goedhard (www.goedhard.nl)... die heeft origineel een cook-systeem, maar je kunt hem ook met het Voest systeem laten maken en dan kun je hem ook op maat laten maken. Handige van dat hoofdstel is dat je hem zowel als crosslink kunt gebruiken maar ook als sidepull, halster en met bit. (zie viewtopic.php?f=99&t=703314&hilit= )