deken schoon afleveren voordat die gemaakt wordt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

deken schoon afleveren voordat die gemaakt wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 01:21

moeten jullie ook als je je deken laat maken bij de ruitersportzaak eerst laten stomen voordat ze de deken maken of wassen jullie de deken zelf? zou je je deken ook zelf in een teil kunnen wassen of zijn ze dan niet meer waterdicht elke keer stomen lijkt me ook niet goed voor de deken,want mijn paard heeft vele vriendjes die houden van slopen van de deken(elke keer weer een scheur) haha baal Haha!

Nijn

Re: deken schoon afleveren voordat die gemaakt wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:23

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je schoon aflevert voordat je het laat repareren.
Misschien dat je met een borstel en een spons het schoon krijgt?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:25

Als ik een deken naar een schoenreparatie service breng omdat er een gesp o.i.d. vanaf is, dan maakt hij ze alleen maar als ze veeg schoon en droog zijn. Dus ik hoef de deken niet uit te wassen. Ik veeg de grootste viezigheid en met een bezem af, zorg dat de losse haren en zo veel mogelijk uit zijn en breng hem in een vuilniszak.

Hij begrijpt gelukkig dat een waterdichte deken niet meer waterdicht is na een wasbeurt.

Toevoeging naar aanleiding van de opmerking van deschels:
Dit heb eerst wel even met hem overlegd.
Als ik de dekens naar de zadelmaker breng, kan ik beter een andere aanschaffen, bij hem duurt een paar weken voordat ie klaar is.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 31-12-06 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:26

schoon aanleveren is wel zo netjes.. de geur van het paard zit wel zo in die dekens dat stinkt echt..
Deken zelf wassen in een teil zou gaan maar als de deken eenmaal doorweekt is dan is ie loeizwaar, zie hem dan maar te verplaatsen om hem ergens te laten drogen..
Dus toch maar even laten wassen of stomen voordat je hem wegbrengt

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:16

Je moet wel schoon aanleveren voor reperatie. Lekker smerig anders.
Of je moet de deken daar ook meteen laten wassen.

Ik breng de deken naar een wasservice in de buurt. Voor het wassen rekenen ze iets van € 10,00 en voor reparaties komt er een klein bedrag bij.

Laura1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:22

Ik heb in een ruitersportzaak gewerkt en de dekens die je daar terug kreeg voor reparatie waren soms echt te smerig voor woorden.. Mest zat er aan alle kanten aan! Op een gegeven moment hebben we gewoon gezegd van alle dingen die niet schoon aangeleverd worden nemen we gewoon niet aan.. Bovendien nemen de leveranciers van dekens, als er bijvoorbeeld een klacht over is, ook geen vieze stinkende dekens aan.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:36

Je brengt je schoenen toch ook niet onder de modder naar de schoenmaker? Of poetst je tanden voor je naar de tandarts gaat?
Waarom zou dat met een deken anders zijn?
Ik repareer geen dekens meer maar toen ik dat nog wel deed en je had een natte deken een nacht in de werkplaats dan rook je stal en zweet in de nieuwe rijkleding! Met reparatie zit je er nog met je neus bovenop ook!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:05

Ik heb onlangs een deken weg gebracht voor reparatie die dusdanig smerig was dat ik hem eerst gereinigd wilde hebben. Overigens vind ik het wel zo netjes dat je schone spullen afleverd voor het gerepareerd wordt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:18

Dan heb ik mazzel gehad van de week... Haha!

Ik had een Dominick deken met een enkele borstsluiting waar ineens de gesp van kapot sprong... Boos!
Omdat het mijn enige fijne dikke deken is voor dat paard 'moest' 'ie gewoon gelijk gemaakt worden! Haha!
En gelukkig kon ik gelijk terecht met een vieze deken, en was hij binnen 10 min gemaakt, echt super! Pling

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:21

mmm lijkt mij ook wel zo netjes eigenlijk, en op zich even met een slang eroverheen en even uitbezemen zorgt er al genoeg voor dat alle mest eraf is en hij redelijk schoon is.
echt gestoomd voor een reparatie gaat mij net te ver, dat heb ik nog nooit met mijn dekens gedaan.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:23

Bij de meeste kleine 'ongelukjes' kan mijn moeder het gelukkig maken en hoeft de deken niet helemaal gewassen te worden. Gewoon even afborstelen is dan voldoende. Maar als hij naar de schoenmaker moet dan was ik hem wel. Iemand bij ons op stal heeft een paardenwasmachine geval. En wast ook voor andere tegen een kleine vergoeding natuurlijk. Maar wel lekker makkelijk alles dichtbij. En snel schoon, gemaakt etc.