Frontriem met koper schoonmaken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Frontriem met koper schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:16

Ik heb een oude frontriem teruggevonden, zwart leer, met bling bling steentjes ingezet in een koperen vatting (rondom elk steentje dus een stukje koper)

Dat koper is nu groenig uitgeslagen. Ik heb het al geprobeerd met een beetje neverdull, maar dan kom ik niet echt goed tussen de steentjes en het leer. Het blijft groenig.

Is er een huismiddeltje waar je de frontriem in zou kunnen weken bijv? Ik denk dat Brasso wel werkt maar ook zo bijt dat dan de rest van het spul niet mooi meer is

Niekes

Re: Frontriem met koper schoonmaken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:31

Kun je niet proberen om met een wattenstokje tussen het leer en het koper te komen?
Het is maar een ideetje hoor....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:39

Koperpoets en een tandenborstel Lachen

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:39

Je kunt ook diamond paste gebruiken Lachen

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:56

Denk dat je het niet moet laten weken in iets, dat kan de rest van je frontriem vast niet hebben.
De tip van Mystictinker zal denk ik de beste oplossing zijn, iets anders zou ik zo snel even niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:18

Maar waarmee krijg je dan vervolgens de brasso er weer af? Want dat vlekt enorm op het leer volgens mij.

Mariska: diamant paste is hier volgens mij niet zo geschikt voor. (vind dat sowieso beetje onhandige prut Bloos )

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:36

Ik zou koperpoets of diamond paste en een tandenborstel proberen. Moet je wel voorzichtig zjin dat het leer niet beschadigd.
Ik heb zo een keer een groen uitgeslagen hoofdstel in de aanbieding gekocht. Dit was een stang en trens, prijs in gulden was 400 gulden.
Maar doordat het hoofdstel in de winkel gehangen en gehangen had, of ergens in een magazijn was alles groen uitgeslagen, gespen, koperen frontriem, koper in de neusriem en de gespen van de teugels. Zag er niet uit. Maar omdat ik het dus een mooi hoofdstel vond, het leer heel erg fijn en van goede kwaliteit is, heb ik het hoofdstel gekocht voor 20 euro.
Alles opgepoetst met tandenborstel en koperpoets. De koperen stukjes op de neusriem en frontriem heb ik met een tandenborstel en diamond paste gedaan.
het hoofdstel is weer als nieuw geworden. Dus nu heb ik een heel duur en goed hoofdstel voor niet al te veel geld.