wintec isabell zonder cair

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

wintec isabell zonder cair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 00:46

was net even aan het rondkijken op de site van loesdau ( http://www.loesdau.de/ )

en kwam daar de wintec isabell zonder cair tegen
vond het wel erg interresant voor degene die niet zo dol op luchtkussens zijn zoals ik

KSB

Re: wintec isabell zonder cair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:51

Ik heb een Bates Australian (de betere leren verzie van Wintec) met luchtkussens, rijd er nu 2 jaar mee en ben er nog steeds helemaal weg van, mag ik vragen waarom je niet zo 'dol' bent op zadels met luchtkussens?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 02:00

k ben gewoon niet overtuigd dat luchtkussens echt zo goed zijn kwa drukverdeling, demping etc etc ...

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:37

mm.. echt onderbouwend klinkt dit niet..Knipoog laat ik het anders stellen, waarom zou een 'standaard' opgevuld zadel (ik heb ook eem zadel zonder luchtkussens,is ook onwijs fijn) beter en efficienter zijn dan een zadel met Cair??

ik vind dat als je zo'n topic plaatst, je hem wel moet kunnen onderbouwen..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 14:36

wat voor topic plaats ik dan?
ik geef alleen een tip voor de mensen die een zadel zonder luchtkussens willen en wel gecharmeerd zijn van de wintec isabell

geen waardeoordeel al dan niet wetenschappelijk over het systeem , maar gewoon dat ik en anderen er misschien niet van gecharmeerd zijn

wat mijn onderbouwingen zijn heeft daar absoluut niets mee te maken , ik wil er nog wel iets over uitwijden, daar niet van Knipoog
ik ben gewoon niet overtuigd van de toegevoegde waarde, of de eventuele positieve werking van lucht in de kussens
het wipwap effect wat je er door kunt krijgen staat me niet aan
de druk die wel verdeelt word maar ook spanning in de kussens oplevert
en het feit dat ik verschillende paarden heb gezien die bij de overgang van ouderwetse wintecjes naar wintec met cair niet positief reageerden

wat naar mijn idee de voordelen zijn van traditioneel heeft daar ook nog weinig mee te maken , ik sta absoluut open voor alternatieve kussensvulling
maar dan moeten de eigenschappen toch beter aansluiten bij de behoeften van paard en ruiter dan lucht

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:48

Ik heb de wintec Isabell zonder cair en deze bevalt prima. Ik heb het zadel gekocht toen er nog niet zoveel bekend was over cair, en ik er ook een beetje huiverig tegenaan keek. Ik zou nu wel eens een zadel met cair willen proberen. Ja

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:50

hij is bijna net zo duur als de pro, dan wordt hij wel aantrekkelijker Lachen €1000,- voor een kunststof zadel vind ik echt te duur.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 16:25

de zonder cair is idd maar 650 euro
een bijkomend voordeel

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:29

weet je ook of die in nederland al ergens verkocht worden, er staat nieuw bij Lachen