Ik heb nu ongeveer 2 á 3 jaar een KN allegro... en hij bevalt mij verschrikkelijk goed Ik heb hem wel door de zadelmaker aan laten passen naar mijn zit en de rug van mijn paard. Verder kan ik je geen slechte kanten van dit zadel vertellen... vind het een prima zadel die ook erg lekker zit. Je moet in het begin wel even aan de specifieke 'kn' zit wennen, maar daarna zit je als een huis Ik heb trouwens rugproblemen, maar met de kn heb ik er een stuk minder last van.
Verder heeft een vriendin van me (regirl) exact hetzelfde zadel, die is er ook heel erg tevreden over.
ik heb hem nu 3 jaar. Heerlijk zadel. ik vond de symphony iets te open. Dit zadel is wat dieper maar absoluut niet gedwongen. Zo specifiek vind ik de kn zit niet hoor. ik zat erop en het zat als gegoten.
Ik vond het zelf even wennen, het zadel waar ik daarvoor op Warina had liggen llag erg dicht op haar rug, de KN leek 'hoger' te liggen... achteraf vind ik dit veel prettiger zitten.
Ik heb er een keer op gereden en was niet razend enthousiast. Zelf heb ik een KN Symfonie en die vind ik echt veel fijner. Toch denk ik dat het heel persoonlijk is, welk zadel je beter past. Iedereen is immers anders gebouwd. Wat voor de een verschrikkelijk zit, kan voor de ander HET perfecte zadel zijn en andersom. Bij de Allegro zou ik wel even opletten dat je niet naar stoelzit gaat neigen, want volgens mij is dat wel een beetje de richting waar die je induwt (hoewel dat ook per persoon zal verschillen).