heeft iemand soms een zwart zadeldoek dat niet grijs wodt in de was? en zoja welk merk en model is het dan? Ik heb wel een zwart gehad maar dat was na 2x wassen al helemaal grijs... hel lijkt mij best een dik zadeldoek, aangezien het zoute paardenzweet volgens mij ook de boosdoener is... Ik koop liever eentje waarvan ik op voorhand zeker weet dat hij mooi zwart blijft...
Ik heb zelf een zwart dek, maar die is niet helemaal zwart, er zit nl een bruin/caramelbruin randje langs. Hij is van Equitheme en volgens mij van de collectie van afgelopen zomer. Maar dat weet ik niet zeker. Hieronder een foto:
Ik heb die HH pad, in het zwart ( en ook nog een paar andere kleuren ). Ik heb hem van iemand overgenomen en heb hem zelf ook al een paar keer gewassen, hij blijft supermooi!
Het ligt ook aan het wasmiddel wat je gebruikt of een schabrak verkleurt of niet. Er bestaat speciaal wasmiddel voor donkere/zwarte kleren, gebruik dat eens?
Ik heb er een van een soort fluweel en die heb ik al een tidjje en die blijft echt mooi zwart ! Heb er nu een van eskadron , zo'n soort leer ofzo, ben benieuwd hoe die blijft.