flubbertje aan bakstuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juval

flubbertje aan bakstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 00:45

Haha! aan het bakstuk van mn hoofdstel zit bij het riempje voor aan het bit een extra flubbertje, een stukje leer wat dus extra om het bit heen zou moeten....
alleen het probleem is dat dat niet blijft zitten, en er dus tussenuit 'flubbert'.
Dat vind ik een lelijk gezicht. Heeft dat flubbertje een doel, of zou ik het ongestraft mogen afknippen? of heeft iemand een tip om het wel op zn plaats te laten zitten.
ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, anders zal ik er morgen eens een foto van maken.

benangelique

Re: flubbertje aan bakstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:47

heeft geen doel, gewoon lekker afknippen!
wil je niet knippen? zet het dan met schoenenlijm vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:48

Gewoon stukje dubbel leer om het wat steviger te maken. Zodat dat extra stukje naar hartelust kan slijten. Ik zou het dus eerder vastzetten dan afknippen...

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:51

Dat 'flubbertje' noemt men een passantje Tong uitsteken

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 02:04

Choicielover schreef:

Nee ik denk het niet, Cindy's hoofdstel heeft dat ook bij de bakstukken en teugels. Ik weet ook niet waar het voor is. maar vastzetten lijkt me het netst als het niet mooi blijft zitten.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 02:07

en ik maar denken dat ik als enigste daar last van had en me eraan stoorde, ik zal ze morgen gelijk eens vast lijmen. knippen vind ik nou ook weer zo, het zal er niet voor niets zitten

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 02:13

Dat had ik ook aan mijn teugels, snapte ook al niet waar het voor was Clown
Maar ik zou het dus vastzetten, zo blijven je bakstukken ook langer heel en slijten ze niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:15

Ik heb lekker niet zo'n "flubbertje" Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:01

Wordt hier een extra stukje leer bedoelt, aan het eind van de bakstukken?
Dat is er om slijtage tegen te gaan. Ws is het leer van de bakstukken behoorlijk dun, en naaien ze er een extra riempje bij.
Je kan het afknippen, of lijmen idd.. miss nu je weet waar het voor is, kan je een keuze maken?

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:08

Nog nooit van gehoord, apart zeg, ik zou het denk ik afknippen. Maar ikweet niet hoe duur jouw hoofdstel was Clown Om nou in een hoofstel van 100 euro te knippen Lachen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 20:09

bedankt voor de reacties.. zo te lezen ben ik niet de enige. Ik ga eens proberen met lijm, maar als dat niet werkt (kan me voorstellen als er kracht op komt of als het leer een keer nat wordt dat het niet blijft zitten) dan gaat de schaar er in. Het was niet zo'n heel duur hoofdstel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:12

Ik had dat flubbertje idd ook bij mijn vorige hoofdstel, ik heb het toen vast-gelijmt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:19

Choicielover schreef:

Nee, een pasantje is het 'lusje' waar je het riempje doorhaaltzodat het goed blijft zitten.
Het flubbertje wat bedoeld wordt zit aan de binnekant van het bakstuk, tussen het riempje en het bit in zeg maar.

Grappig om te horen dat het w.s. voor extra stevigheid is. Ik heb daar nooit over nagedacht waarom het er zou zitten...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:19

juval schreef:
bedankt voor de reacties.. zo te lezen ben ik niet de enige. Ik ga eens proberen met lijm, maar als dat niet werkt (kan me voorstellen als er kracht op komt of als het leer een keer nat wordt dat het niet blijft zitten) dan gaat de schaar er in. Het was niet zo'n heel duur hoofdstel.

Anders bij de schoenmaker even laten plakken. Die hebben daar vast wel goede lijm voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:40

Pollewoppy schreef:
Grappig om te horen dat het w.s. voor extra stevigheid is. Ik heb daar nooit over nagedacht waarom het er zou zitten...

Het zit vaak aan de goedkopere hoofdstellen, dus dat zegt eik al genoeg. Ws zijn 2 van die stukjes leer, goedkoper dan een goed stuk leer. ( niet india o.i.d.)

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:43

ik heb een hoofdstel van 152 euri, lijkt me niet goedkoop en ik heb mijn flubbertjes vastgelijmd. naar aanleiding van dit topic en tot op heden blijven ze goed zitten. die van mijn teugels heb ik ook even een klodder gegeven, heb ik los gekocht en weet alleen dat ik er 34.95 voor heb betaald, geen merk bekend Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:11

Bitch schreef:
Pollewoppy schreef:

Het zit vaak aan de goedkopere hoofdstellen, dus dat zegt eik al genoeg. Ws zijn 2 van die stukjes leer, goedkoper dan een goed stuk leer. ( niet india o.i.d.)

mijn hoofdstel kostte toch echt 180 euro en die heeft ze ook... is dus niet iets wat alleen bij goedkope hoofdstellen voorkomt.
die van mij blijven wel netjes op de plaats zitten, ik laat ze dus ook mooi zitten waar ze zitten Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 03:14

Bitch schreef ook VAAK... en dat is niet ALTIJD.
bij duurdere hoofdstellen zie je het ook maar om dezelfde reden, wederom VAAK als ervdunner leer is gebruikt zodat de bakstukken niet te lomp worden en dient het als extra stevigheid zodat de uiteinden niet omkrullen.
Daarnaast zegt de verkoopprijs niet alles over de kwaliteit Haha!

Je kunt de flubbers ook een keer in de lengte laten doorstikken bij de zadelmaker.... of kijken of het blijft zitten als je een manestiekje eromheen draait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 08:49

Mja, ik heb een goedkoper hoofdstel zónder flubbers bijvoorbeeld weer. Ben gewoon gegaan voor het mooiste/fijnste hoofdstel en dat was er één van 50 euro ofzo. Maar goed, die heeft dan ook clipjes aan de bakstukken.

Alane schreef:

Je kunt de flubbers ook een keer in de lengte laten doorstikken bij de zadelmaker.... of kijken of het blijft zitten als je een manestiekje eromheen draait.

Geweldig woord Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:21

Flubbertje Tong uitsteken *LOL*
Ik heb het ook dus ik ken de frustratie. Schoenenlijm? Die tip ga ik onthouden Haha!