JC zadel ? welke kwaliteit ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

JC zadel ? welke kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 21:21

Hallo,

Ik ben alweer opzoek naar een nieuw zadel voor mijn pony. Nu ben ik een leuk zadeltje van JC tegen gekomen. Gewoon via een foto.

Maar met welk merk is dit merk te vergelijken ? Met een wintec ? een kieffer ? Miss wel gewoon een merkloos zadel.

Hoe is de pasvorm en wat voor kwaliteit is het ?

Het liefst neem ik een kieffer omdat ik daar van weet dat dat gewoon goede kwaliteit/pasvorm enz. heeft. Helaas is het dan nog wel even doorsparen Haha!

Voor de geintreseerde: mijn meranog sidney dressuurzadel is te koop zgan!http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=701467&hilit=

Smystique

Re: JC zadel ? welke kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:22

JC is middenklasse vergelijkbaar met Rossner, Kentaur, etc.

Leuk zadel voor een leuke prijs, ik heb er jarenlang plezier van gehad en nog voor een goede prijs doorverkocht

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:24

Ik ga met de vorige post mee Ja
Het zijn leuke zadels en zeker geen troep Lachen
I Lovers je avater Haha!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:26

Ik heb zelf al 7 jaar achter elkaar een JC zadel. Een vzh ponyzadel, Saphir springzadel en een Saphir Dressuurzadel. Ik vind dit heerlijk zittende zadels van een goede kwaliteit, betaalbaar en een goddelijke zit! Haha! Ik heb ook een kieffer vzh gehad, en persoonlijk vind ik deze degelijk vergelijkbaar met de Saphir uitvoering van JC. Lachen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:40

Smystique schreef:
JC is middenklasse vergelijkbaar met Rossner, Kentaur, etc.

Leuk zadel voor een leuke prijs, ik heb er jarenlang plezier van gehad en nog voor een goede prijs doorverkocht

Mee eens.
Ik heb er met de haflinger ook jarenlang plezier van gehad. Het zadel ligt er nu nog op, ik denk totaal al zo'n 6 jaar. Het ligt fijn op de rug en zit goed, het is niet heel lekker maar dat kan ook niet voor die prijs.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:45

heb al twee jaar JC VZH zadel en die gaat mooi mee, enkel slijtage aan het zadelblad (kleur weg)
zit gewoon lekker (maar dat is natuurlijk ook wel persoonlijke smaak)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:47

JC zijn fijne zadels en een goede prijs. Zitten lekker en gaan best lang mee. Die van ons is al ongeveer 15 jaar oud.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:25

Ik vind JC heel erg fijne zadeltjes voor niet al te veel geld. Ik heb voor allebei de beesten een JC veelzijdigheidje. Ze zitten erg lekker, zijn goed aan te passen aan de vorm van je paard.

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:26

een goed middenklasse zadel, met een diepe, stevige zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:28

Ik ken het niet, er kwam eens een zadelmaker bij ons (mijn zadel moest worden op gevuld en hij moest kijken hoeveel) en die zei dat de kwaliteiten van kieffer heel bagger zijn geworden in de loop der tijd. ik zou daarom geen kieffer nemen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:41

Ik rij er al 6 jaar mee .De eerste die ik kocht werd bij de zweetbladen bruin maar toen heb ik een nieuwe gehad die heb ik 2 jaar gehad daarna heb ik exact hetzefde zadel gekocht in 2 maten breder . vind het hele fijne zadels qua zit(ik heb de saphir dress.)
Ik vind vooral de prijs / kwaliteit verhouding erg goed. er zitten wel al wat beschadegingen op maar dat komt doordat ik er meerdere paarden mee rij en dat zadel overal mee naar toe sleep.Groot voordeel vind ik ook dat je de boom breder kunt laten maken(heb ik ook nog laten doen kostte 80,- euro in Amerongen) 2 vriendinnen hebben ook dit zadel en zijn erg ook erg tevreden over(zij rijden er ook meerdere paarden per dag mee en het zadel blijft er fatsoenlijk uitzien).
Misschien zijn er wel bekenden in de buurt die met dit merk rijden en zou je het eventueel eerst een keer kunnen proberer.

Succes met je keuze!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 23:55

Denk dat Jc niet te vergelijken is met een kieffer, maar ook niet met een merkloos zadel.
Het zit er gewoon tussen in. Maar ik vind Jc prima kwaliteit, nooit problemen mee gehad.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:51

ik heb ook een jc zadel en ik vind het super fijn zadel..

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:12

Ik rij met een jc.

Goede pasvorm, en lekkere zit!
Mijn zadel ziet er nog mooi uit!

Kortom ik ben er heel erg tevreden mee!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:32

een jc is een leuk starters zadel, inderdaad een middenklasser, geen topzadel, dus kun je ook geen topkwaliteit verwachten.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken, maar als je de mnogelijkheid hebt zou ik voor een topmerk gaan, Grand Gilbert of een Prestige zit je altijd goed mee, behoud zijn waarde en past op vrschillende paarden.