oke bedankt, dan heb ik een arabier met een lardge boom:o kom je ook niet vaak tegen :s
Dat denken veel mensen maar niets is minder waar! Mijn arabier heeft een boombreedte (voor het gemak even in cm uitgedrukt) van 22 cm. De meeste arabs zien er van voor smalletjes uit maar ze hebben vaak een goed gespierde schoft en een brede sterke rug.
Dus als je denkt dat nummer 1:17cm is nummer 2:34cm is En de blauwe:11 cm is Wat moet ik dan schrijven als ik een advertentie plaats met de vraag voor een zadel? Sorry dat ik dit vraag , maar ik zit in een klein dilemma.
Dus als je denkt dat nummer 1:17cm is nummer 2:34cm is En de blauwe:11 cm is Wat moet ik dan schrijven als ik een advertentie plaats met de vraag voor een zadel? Sorry dat ik dit vraag , maar ik zit in een klein dilemma.
doeii
Je bent opzoek naar een zadel met een wijde boommaat!! De inchmaat is voor jezelf(je bibs)
(de blauwe streep is de kamerruimte,, dat is bij elk zadel verschillend,,teruggesneden kamer of niet)
Mij lijkt trouwens ook dat er verkeerd gemeten is. Vanaf welk punt is lijn 1 getrokken? Je meet de boommaat nl. door te meten hoe ver de beugelriemhaken uit elkaar staan. Op de foto lijkt het alsof er gemeten werd hoe ver de zadelringen uit elkaar staan. Lijn 2 heeft weinig tot niets met de boombreedte te maken. De kussens die daar zitten kunnen vrij gemakkelijk door een goede zadelmaker aangepast worden. En de blauwe lijn heeft idd betrekking tot kamerruimte en schoftvrijheid. Indien je paard een hoge schoft heeft, neem je best een zadel met teruggesneden of hoge kamer.
Die eerste lijn moet je iets lager meten, je moet in het leer de kopstukken van de boom kunnen voelen, daartussen moet je meten. Je meet het ook aan de binnenkant. Zo op het oog ziet het zadeltje er breed uit, ik gok dat ie 34 cm is. Is redelijk breed.