Goede springschoenen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vudress

Goede springschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 16:13

Wie weet er goede betaalbare springschoenen die lang meegaan. Op het moment heb ik al van alles geprobeerd en ik hou het maar bij de allergoedkoopste van Divoza, 9 euro per paar. Maar de ellende blijft, soms na 1 x in de paddock zijn ze al kapotgeslagen. Als dat niet het geval is dan is het klitteband na 3 x wel kapot. Denk aan dagelijks gebruik bij hele frisse hengsten. Iemand een idee voor een onverwoestbare springschoen?

Taron

Re: Goede springschoenen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:31

misschien die rubberen zonder klittenband, dus die je over de hoef moet trekken. maar dat is denk ik wel lastig om te doen!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:37

die zonder klitteband heb ik ook gehad! Maar das bij mij een ware ramp!! (met aandoen!) Daarna had ik neoprene.. Die zijn ook niet fijn.. 2 keer op gaan staan en ze liggen aan flarden (ik gebruik ze alleen bij springen) Nu heb ik rubberen met klitteband.. Die lijken nu nog gewoon goed.. (heb ze pas 3 keer gebruikt) Dus ik zie wel verder.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:49

Ik heb die neopreen springschoenen van HH ze bevallen me prima. Ik gebruik ze overigens alleen tijdens het rijden dus niet voor op het land oid. Ik heb er dus goede ervaringen mee!

Caro_Vladi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 17:55

Dit hou ik even in de gaten, ik heb van die rubberen met klitteband maar na 10 minuten longeren plakt het klittenband al niet meer door het zand en vliegen ze er af. (en even later ook d'r ijzers Nagelbijten / Gniffelen 't is een 3 jarige spring in t veld Tong uitsteken)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:04

Ik heb een redelijk lomp paard af en toe, en rijd dus buiten en met springen met springschoenen..
Eerst had ik een paar leren, met neopreen erin, die zijn 1 week meegegaan.. Cool
Daarna had ik die neoprene van BR, die bevielen redelijk, maar ook daar had ze snel een gat in zitten..
Nu heb ik die van Indra, erg duur, maar ben niet erg over de kwaliteit te spreken, want die zijn ook al aan het dood gaan Vork

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 18:06

Houd dit topic even in de gaten Haha!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 19:24

Die zonder klitteband zijn vreselijk met omdoen en met een beetje gespring zijn ze al doormidden. Neoprenen heb ik al geprobeerd van Eskadron en die gaan ook gewoon kapot. Heeft er iemand ervaring met die wat hardere leren van Eskadron?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:33

Ik heb zelf een hekel aan springschoenen met zo'n balletje aan de achterkant zodat ze niet draaien, vind de gewone veel fijner. Ik heb er een paar van eskadron en van imperialriding, en worden elke dag intensief gebruikt, ook bij veel jonge paarden.

Die van IR vind ik het fijnst, en ze zijn ook het goedkoopst
€12,50

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:56

Ik houd dit even in de gaten. Heb namelijk hetzelfde probleem.
Ik koop nu ongeveer iedere maand nieuwe rubber springschoenen met klitteband. Die zijn goedkoop (6 euro) en blijven het langste heel. (nou ja lang... een maand).
De springschoenen van Eskadron en van Kavalkade heeft mijn paard vrijwel direct kapot...

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:49

Vudress schreef:
Die zonder klitteband zijn vreselijk met omdoen en met een beetje gespring zijn ze al doormidden. Neoprenen heb ik al geprobeerd van Eskadron en die gaan ook gewoon kapot. Heeft er iemand ervaring met die wat hardere leren van Eskadron?

Deze gebruikten ze bij mijn stage bij Dvb ook bij de de paarden (de leren met bontrandje) , zowel met rijden als in de wei.
Bleven prima zitten en de paarden daar kregen ze niet stuk.

LeontienV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 20:51

Ik zou de springschoenen van harry's horse nemen. Ik heb ze ook en heb er goede ervaringen mee!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:19

classeygurl schreef:
Vudress schreef:

Deze gebruikten ze bij mijn stage bij Dvb ook bij de de paarden (de leren met bontrandje) , zowel met rijden als in de wei.
Bleven prima zitten en de paarden daar kregen ze niet stuk.

ik heb die ook. gaan niet stuk!
alleen bontrandje wordt snel goor, dus vaak in de was.

ben zelf op zoek naar goede van neopreen voor erbij. iemand nog tips/aanbevelingen??

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:25

HH neopreen springschoenen vind ik een aanrader Knipoog

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:15

Er bestaan ook springschoenen met van die flapjes, maar hierboven worden al fijne opties genoemd naar mijn idee.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 23:17

Ik heb neoprene van Norton en ze leven nog steeds, geldt ook voor de rubberen van Norton. Ze zijn niet duur maar wel sterk.

mikeeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:41

ik heb neoprene van Eskadron, en ik ben er zeer tevreden over!
Ik gebruik ze alleen by het ryden, maar ze blyven gewoon nogh mooi/goed!

groetjes Lysanne

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:42

Eskadron met bont, wel wat duurder [45,-] maar heel fijn. Ja

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:42

Zelf gebruik ik al meer als een jaar de neopreen springschoenen van Harry`s Horse. Deze heb ik destijds bij Piaffe gekocht voor ik meende 20euro per 2. Ze zijn nog steeds mooi en niet versleten.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:50

Ik heb neopreen van eskadron met en zonder bont.En vind ze echt geweldig fijn die zonder bont zijn nu eindelijk versleten na 2 jaar intensief gebruik ze heeft ze om met rijden,in de trailer,op de wei,losgooien,longeren bijna altijd dus Clown.En gingen erg lang mee Ja

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:46

ik heb die van kieffer, volgens mij met een (kunst)leder laagje of zoiets. Het klitteband heeft zo'n terugslagflapje, waardoor het super blijft zitten. Ik heb ze nu een maand en gebruik ze bijna elke dag en zijn nog steeds als nieuw bijna. Ze waren geloof ik 28 euro, en zaten in een zakje/tasje.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:59

ik heb de kunstleren springschoenen van eskadron. hebben een geweldige pasvorm en ik vind ze echt ideaal in het gebruik. ze gaan ook erg lang mee.
kosten: ongeveer 25 euro

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:02

#Ymke# schreef:
ik heb die van kieffer, volgens mij met een (kunst)leder laagje of zoiets. Het klitteband heeft zo'n terugslagflapje, waardoor het super blijft zitten. Ik heb ze nu een maand en gebruik ze bijna elke dag en zijn nog steeds als nieuw bijna. Ze waren geloof ik 28 euro, en zaten in een zakje/tasje.

Deze hebben we ook op mijn werk, tevreden over. Lachen

annie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:46

ik heb die van prof. choice niet de goedkoopste maar wel erg stevig