Kieffer hoofdstel: altijd overal merkjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Kieffer hoofdstel: altijd overal merkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 17:38

Hoihoi,

Even het volgende: ik heb een tijdje terug een Kieffer Silverline van een Bokker overgenomen. Ik ben er heel tevreden mee, maar het is een normale neusriem en het kaakstuk paste net niet mooi over de kaak van mijn paard. Dus daar wilde ik wel graag een aansnoermodel voor hebben.
Nu had een andere bokker een aansoerneusriem van Kieffer en die wilde juist graag een normale neusriem. Dus wij hebben geruild, ik heb wat bijbetaald en de boel opgestuurd.

Nu heeft mijn hoofdstel alleen "Kieffer Silverline" op het kopstuk staan en het Kieffer merkje op de frontriem. Volgens haar moeten er echter op alle onderdelen van het hoofdstel Kieffer staan, maar dat is dus niet het geval bij de mijne. Op haar neusriem staat het inderdaad wel. Ik heb zelf niet het idee dat mijn hoofdstel uit verschillende onderdelen bestaat, de kwaliteit van het leer enzo is hetzelfde, volgens mij is het gewoon Kieffer.

Maar zij heeft natuurlijk nu het idee dat het niet helemaal klopt en dat vind ik erg vervelend, want ik weet niet beter of ik heb een compleet Kieffer hoofdstel. Dus: moet er inderdaad overal Kieffer op staan of klopt het dat er bij de Silverlines bijvoorbeeld alleen op het kopstuk/frontriem Kieffer staat?

Anders ben ik ook belazerd namelijk (maar dat idee had ik niet eigenlijk)...

asjemenou

Re: Kieffer hoofdstel: altijd overal merkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:43

OP mijn kieffer hoodstel staat het ook alleen op het kopstuk gedrukt en aan de frontriem zit een merkje. Verder niks. Is al wel een ouder hoofdstel, een jaar of 7 oud denk ik.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 17:45

Ja dat is dus bij de mijne ook het geval. Ik weet alleen niet hoe oud ie is, omdat ik het over heb genomen, kan het nog wel navragen.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:47

Bij mijn kieffer hoofdstellen is dat ook het geval. Het staat overal gewoon in het leer gedrukt/geslagen, dus geen opgestikte of opgeplakte merkjes. Soms goed zoeken als het e.e.a. al wat versleten is.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 17:51

Nou, bij de mijne staat er dus echt alleen op het kopstuk en de frontriem wat, dus ook niet in het leer geslagen (behalve de maat "W" die staat volgens mij op de neusriem). Het leer is ook niet versleten ofzo.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:52

Het staat bij mij ook op de teugels, (bij de gesp)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 17:56

Dat bij mij ook nog niet. Raar hoor, ben benieuwd naar andere reacties! Zal de vorige eigenaar anders even vragen hoe oud het eigenlijk was!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:57

Volgens mij staat het ook op de passantjes van de bakstukken (uit mn hoofd hoor, ik heb de hoofdstellen niet naast mn laptop hangen Haha!)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:10

Volgens mij is het bij alle hoofdtellen verschillend.
Ligt er misschien aan in welke prijsklasse het hoofdstel valt, ook bij kieffer heb je redelijke prijsverschillen.

Of stuur een mailtje naar kieffer, misschien dat ze daar er iets meer van weten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:10

Volgens mij staat het op de nieuwste modellen wel overal op en op de iets oudere niet...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 18:32

Afbeelding

Deze foto had ik nog in "mijn album" staan, dit is hem dus.

martientje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:20

laat ik maar ook even mijn reactie geven in dit topic...want WoWamigo heeft namelijk het hoofdstel van mij gekocht...wel vervelend om te lezen dat ze nu gaat twijfelen of ze belazerd is! Verdrietig dit is namelijk niet het geval...

ik heb dit hoofdstel een jaar of 4-5 terug gehad voor me verjaardag en heb t daarna gewoon altijd ingevet enzov. dus ook uit elkaar gehaald en in elkaar gezet....daarbij heb ik nooit teugels of een neusriem verwisseld omdat ik gewoonweg geen 2 hoofdstellen bezit en gewoon tevreden was met dit hoofdstel....

het is een wat ouder hoofdstel dus staat volgens mij gewoon niet op elk stukje leer dat het van kieffer is....vond ik nog mooier dan nu..heb net kieffer katerina gekocht en t is niet normaal waar ze allemaal nog kieffer in kunnen graferen hoor! Wow! .....

hopelijk kan dit topic weer sluiten en kan het meisje met wie WoWamigo geruilt heb gewoon een kerst in zonder haatgevoelens die niet nodig zijn Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:11

Ik heb ook een ouder Kieffer hoofdstel hier staat idd alleen op het kopstuk kieffer. Op de gespen niet!
Mijn nieuwste Kieffer hoofdstel heeft wel op oa de gespen Kieffer staan.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 21:12

Dank je voor je reactie Martientje! Nee ik was nog steeds heel blij met je hoofdstelletje hoor! Had er nog nooit wat van gedacht dus. maar goed, haatgevoelens kwamen er nog niet bij kijken hoor! Maar ik kon merken dat ze wel twijfelde en dat vond ik erg vervelend omdat ik ook volledig te goeder trouw heb gehandeld, vandaar.
Nou, allemaal bedankt voor de reacties, ik hoop dat het zo uit de wereld is!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:18

ook weer opgelost Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:19

Ik heb een nieuwe Kieffer van dit jaar bij mij staat het merkje op mijn frontriem en bovenop het kopstuk maar verder nergens.Ik heb hem nieuw gekocht en er een dikke honderd euro voor betaald.Het is er ene met een strasbitje als frontriem.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:23

Ik heb de oude kieffer katherina, en daar staat ook alleen kieffer op de teugels, kopstuk en zo een merkje. Verder ook op de gespen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:24

Op mijn ex-Silverline Kieffer hoofdstel (is nu verkocht) van ongeveer 5 jaar oud, staat alleen een opdruk op het kopstuk en het merkje aan de frontriem.

Toen ik deze zomer een nieuwe Kieffer Katharina kocht, stond er op alle gespen Kieffer, etc.

Dus Kieffer heeft daarin wat verandert in de loop der jaren.
Geen twijfel of je hoofdstel een echte Kieffer is dus, Kieffer was toen nog niet zo merkgeil als tegenwoordig zullen we maar zeggen Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:35

Mijn kieffer goldline heeft ook alleen merkjes op het kopstuk.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:10

Ik heb de Kieffer Bellinda, dat vond ik het zachtste dat erbij zat Knipoog
Bij mij staat op alle onderdelen Kieffer geschreven, ik heb geen idee hoe dit bij de Silverline is Knipoog

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:40

op bijna alk passantje staat een merkje Nagelbijten / Gniffelen maar of overal oip merkjes staan weet ik niet..

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:50

bij mij staat bijna op alles een merkje maar het hoofdstel is nog niet zo oud

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:05

Ligt aan het model! Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:51

bij mn oude kieffer staat alleen bove aan een merkje.
bij de nieuwe echt overal.