prijsverschil bij hoofdstellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viv1982

prijsverschil bij hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 00:34

waarin zit nou het grote verschil tussen hoofdstellen?

ik heb vandaag de divoza-catalogus weer eens bekeken en de verschillende verhaaltjes bij verschillende hoofdstellen lijken erg veel op elkaar. En ik heb weleens op deze pijler begrepen dat leer=leer, dus waarin zit nou het grote prijsverschil tussen kieffer en pagony? dat kan toch niet alleen het merkje zijn?

PBA_

Re: prijsverschil bij hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:35

merk én het leer. Pagony gaat daarentegen ook jaren mee hoor

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:35

De kwaliteit van het leer, is echt een wereld van verschil!
Een duur hoofdstel gaat bij goed onderhoud echt jaaaaren mee, bij een pagony is het maar afwachten hoe lang ie mee gaat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:36

Leerkwaliteit (dus soepelheid en stevigheid), afwerking van de stiksel, etc...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:36

splash1999 schreef:

Maar houd de hoofstellen naast elkaar en je zal heel duidelijk verschil zien (en vooral voelen)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:46

asjemenou schreef:
splash1999 schreef:

Maar houd de hoofstellen naast elkaar en je zal heel duidelijk verschil zien (en vooral voelen)

Dat klopt maar ik heb pagony hoofdstellen al 7 jaar gaan ze intensief mee. ik verzorg het wel regelmatig. Er is nog niks van kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:34

Helaas is het bij de meeste hoofdstellen echt alleen het merkje, wat onderscheid maakt tussen de prijs.
Zeker nu met de blingbling-hype die heerst, elke merk wil er wat van mee pikken.

Eik zou je gewoon eens naar divoza toe moeten gaan en gaan voelen, over i-net over kwaliteit van leer praten is moeilijk, als je er nog niet zo gekneist in bent om bepaald leer te kunnen 'lezen'.

De hoofdstellen van Kieffer bv zijn van India-leer gemaakt, de oudere hoofdstellen van Kieffer, niet, dat verschil voel je duidelijk.
Passier, Stübben, Döbert, Prestige, daar voel je gewoon aan dat het hoogwaardig leer is.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 14:53

Bitch schreef:
Helaas is het bij de meeste hoofdstellen echt alleen het merkje, wat onderscheid maakt tussen de prijs.
Zeker nu met de blingbling-hype die heerst, elke merk wil er wat van mee pikken.

Eik zou je gewoon eens naar divoza toe moeten gaan en gaan voelen, over i-net over kwaliteit van leer praten is moeilijk, als je er nog niet zo gekneist in bent om bepaald leer te kunnen 'lezen'.

De hoofdstellen van Kieffer bv zijn van India-leer gemaakt, de oudere hoofdstellen van Kieffer, niet, dat verschil voel je duidelijk.
Passier, Stübben, Döbert, Prestige, daar voel je gewoon aan dat het hoogwaardig leer is.

Stubben hoofdstellen zijn ZO zacht! Leer is echt ZO vreselijk soepel!
Voor mij altijd Stubben..kost wat, maar dan heb je ook wat Ja en ook iets wat super lang mee gaat!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 15:00

Divoza is trouwens toch al duur in de merkartikelen. Hun eigen merk is goedkoop, maar voor de overige merken zie ik daar vaak hogere prijzen dan bij andere zaken (waarschijnlijk om Pagony nog extra te promoten). Vb: Ik keek specifiek naar de Kieffer silverline S&T en die was bij Dizoza en Hypodrama 20 euro duurder dan bij kleine zaakjes als Commijs (r'dam) die geen eigen huismerk hebben. Ook een simpele RVS stang was letterlijk 2x zo duur.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:05

Ik heb nu 1 jaar een Pagony hoofdstel en ziet er nog uit als nieuw, en dat voor maar €60,- als ik het goed heb. Lachen Prima hoofdstel, degelijk en mooi. Ik denk dat je voor het merk ook wel betaald hoor.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 16:38

viv1982 schreef:
leer=leer

Niet dus, daar zitten heel grote verschillen in.
Ook de breedte van de verschillende riempjes en de gebruikte gespen en andere materialen, daar zit veel verschil in.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:54

Zit idd veel verschil in tussen het leer Ja Qua dikte soepelheid en hoelang het mooi blijft Lachen
Ik had eerst een merkloos hoofdstelletje, erg mooi maar duidelijk van mindere kwaliteit. Dit merkte ik echter pas toen ik mijn huidige hoofdstel van usg kocht. Duidelijk verschil in het leer Ja

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:56

Vindt het verschil in leer heel erg meevallen hoor? De duurdere hoofdstellen hebben vaak veel duurdere gespen en dergelijke. Dat maakt het ook duur. Verder betaal je het merk. Net als bij de ANKY pad die is excact hetzelfde als de nouvel pad (weet zo niet hoe ze heten) en je betaalt bij de ANKY alleen dat stomme embmeepje

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:02

Ik heb nu een Döbert hoofdstel, en je merkt echt het verschil tussen een HH/Pagony hoofdstel en zo'n hoofdstel. Döbert heeft hoofdstellen van topkwaliteit. Neusriem is heerlijk zacht gevoerd en de rest van het hoofdstel is mooi glad en stevig afgewerkt. Dat kan ik lang niet van elk hoofdstel zeggen, zeker niet in de goedkopere prijsklasse.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 15:00

Sommige hoofdstellen zijn hun geld niet waard. Ik heb een USG van bijna 80 euro en zit er sterk aan te denken om er weer mee terug te gaan. Het hoofdstel heb ik nu zo'n 6 weken, maar ik ben net 3 weken op vakantie geweest. Je ziet nu al slijtage op het leer omdat de gespen zo stroef zijn. De gespen zijn te klein voor het leer. Het leer zelf is op zich wel goed, maar zo heb je er niets aan.
Dit mag dus niet voorkomen, zelfs niet bij de goedkoopste hoofdstellen.
Ik wil ooit nog een keer een Stubben, maar die zijn mij even te duur.

Goedkope hoofdstellen bevallen mij eigenlijk altijd goed. Ze gaan lang mee, soms wel 10 jaar. En als je jonge paarden rijdt, dan moet je er toch niet aan denken dat je met je dure stubben van je paard valt en het paard stapt in de teugel? Ook een stubben breekt dan.
Goedkoop isbij hoofdstellen absoluut geen duurkoop.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:46

Ik heb een pagony hoofdstel gehad, en heb momenteel een kieffer. wat een verschil.
Kieffer hoofdstellen zijn van super goede kwaliteit, in mijn ogen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:26

je merkt het vaak toch aan de afwerking, de kwaliteit van het leer en de gebruikte fournituren(gespjes etc)
dit wil niet zeggen dat merknaam niet meespeelt, dit speelt wel een beetje me, absoluut..

maar over het algemeen is het verschil wel te voelen en te zien bij verschillende merken ( a en b etc )

annie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:45

merk leer en afwerking maar als je het goed bij houd gaan te toch nog best lang mee!

Njadhir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 22:58

Mijn Kieffer hoofdstel was 26 jaar geleden erg duur, het is nu na veelvuldig gebruik en normaal onderhoud nog in zeer goede staat, ik durf niet te zeggen, bijna nieuw, maar het scheelt niet veel.
In de 46 jaar rijervaring heb ik vele goedkopere hoofdstellen gehad, vaak voor de heb, of een andere kleur of model, maar het is net als de goedkope zomerschoenen, daar loop je ook maar een jaartje, misschien 2 op, daarna kwam de slijtage.
Voor mijn nieuwe paard heb ik een peperdure Prestige gekocht (de Kieffer was net iets te groot). Geweldig leer, heerlijk soepel, exclusief doorgestikt, maar toch die eenvoud.
Ik verslijt dit hoofdstel nooit meer.
Het kwaliteitsverschil is enorm, maar je ziet het direct als het aan een paardenhoofd hangt.
Vergeet niet dat een slecht hoofdstel van minder leer ook snel kan breken. Die breuk zit in het leer en is niet altijd zichtbaar. Breekt de boel, dan kunnen er levensgevaarlijke situaties ontstaan.
Een goedkoop hoofdstel is wel leuker voor de portemonnee, maar koop dan na enige tijd een nieuwe.
Dan ben je op termijn wel veel en veel duurder uit, maar je hebt eens iets anders en over die lange tijd merk je niet wat er al aan is uitgegeven.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:18

Merk,leer,afwerking, en hoe het hoofdstel uit uit ziet (bijvsimpel lkeurtje op met bling bling)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:19

Leer leer leer leer leer!
En de afwerking!