iemand ervaring met t sk hoofdstel van 15,-

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

egypte01

iemand ervaring met t sk hoofdstel van 15,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 12:30

Hallo,

heeft hier iemand ervaring met het hoofdstel wat nu op -allesvoorpaarden.nl- staat?
SK hoofdstel
hij was 29,95 en is nu 15,-

Is dit wel echt leder? En zou het echt wat zijn? Ik wil graag een ander hoofdstelletje voor mn bijrijdpaard aangezien ik degene die hij nu heeft niet echt prettig vind.

groetjes egypte

0mandy0

Re: iemand ervaring met t sk hoofdstel van 15,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:47

Ik denk niet dat je voor die prijs echt wat kan verwachtten Boos! Mijn nicht heeft hele mooie goldline hoofdstellen in de aanbieding Lachen Goede kwaliteit ik denk dat je daar veel gelukkiger van word en ze heeft ook nog een economic en die kost nog geen 20,00 deze hoofdstellen hebben fijn leer! Dus kijk maar even op www.ruiter-shop.nl
xxx mandy

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:50

Mijn ervaring met goedkope hoofdstellen is dat ze het geld waard zijn. Meestal gaan gespen wel roesten na verloop vantijd, maar ze gaan toch vrij lang mee, soms wel 8-10 jaar.
Het is heus wel echt leer, maar van mindere kwaliteit. Dus vaker invetten, stugger en soms verschillende diktes. Als je gewoon een eenvoudig hoofdstelletje zoekt, dan is dit echt geen verkeerde keus. Mijn longeerhoofdstel (en ik heb er ook diverse paarden mee zadelmak gemaakt) is ook een hoofdstel van 15 euro.
Voor mijn eigen paard heb ik een hoofdstel van USG, ding was behoorlijk duur (75 euro) en ik vind het leer te stug. Een Chetak van 50-60 euro is veel fijner. Dus prijs zegt niet alles.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:20

Ik zou niet op zo'n hoofdstel vertrouwen, waarschijnlijk is het niet de beste kwaliteit.. Maar je weet nooit natuurlijk! Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:35

0mandy0 schreef:
Ik denk niet dat je voor die prijs echt wat kan verwachtten Boos! Mijn nicht heeft hele mooie goldline hoofdstellen in de aanbieding Lachen Goede kwaliteit ik denk dat je daar veel gelukkiger van word en ze heeft ook nog een economic en die kost nog geen 20,00 deze hoofdstellen hebben fijn leer! Dus kijk maar even op www.ruiter-shop.nl
xxx mandy

Da's gek, een hoofdstel van jouw nicht voor nog geen 20,- is wel goed, en een hoofdstel voor die prijs dat ergens anders vandaan komt is bagger Clown Nouja, je hebt je reclame voor vandaag weer gemaakt zullen we maar zeggen Schijnheilig

TS: Ik denk best dat je er plezier van kan hebben. Je moet geen topkwaliteit verwachten natuurlijk, maar ik heb eigenlijk enkel lage prijsklasse hoofdstellen en die doen t prima (degene die ik vorig jaar voor 10 euro op de markt in Zuidlaren heb gekocht is echt oersterk, en een andere hele goedkope is na vijf jaar door een enorm lomp paard stukgetrokken, had hem uitgeleend en die doos liet het paard schuren aan een kapstok, tsja, toen bleef ie hangen)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:37

ik heb ook een hoofdstel van 15 of 20 euro.. perfect dingetje, heel fijn leer (ook gekocht voor toenmalig bijrijdpaard) dat het goedkoop is zegt niet zoveel hoor.. goed onderhouden, en hij kan best een tijdje meegaan! Ja

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:39

die hoofdstellen zijn meestal best fijn. Niet te vergelijken met döbert oid. Maar gewoon goede hoofdstelletjes die best een paar jaar mee kunnen gaan. Mijn HH hoofdstel was ook maar 30 euro, en ik heb na een jaar een nieuwe gekocht omdat ik hem niet mooi vond en het leer iets te stug, maar het was gewoon verder best goede kwaliteit.

annie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:42

als je het goed olied enz gaat het best lang mee hoor

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:51

Sorry Concorde maar ik heb dat hoofdstel gezien in die is 25,00 maar daar gaat 40% af omdat et opheffings uitverkoop is en ik heb die hoofdstellen gezien en die zijn mooi soepel enz. Iets wat je moet bestellen heb je bovendien nog niet in je hande gehad Knipoog

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:54

maar mandy.. als ze het op www.ruiter-shop.nl besteld.. heeft ze het toch ook nog niet in handen gehad?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:57

Neee, maar onze Mandy weet al dat die van d'r nicht kwaliteit is, want zij heeft ze wel in de handen gehad Tong uitsteken
Máár ze heeft de S&K's neem ik aan niet gezien? Waarschijnlijk is dat ook wel een of andere aanbieding.

0mandy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:58

Ja maar ik toch wel ik kan je dan toch vertellen dat ze soepel zijn, en als iemand idd een 'fijne' ervaring heeft met het hoofdstel van S&K zou ik ook daar voor gaan Knipoog

egypte01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 20:54

Bedankt voor jullie reaktiea alvast, hij is inderdaad normaal 29,95.
Ik denk dat ik m maar ga nemen.
Hij wordt dan toch maar 2/3 keer per week gebruikt.
groetjes egypte

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:27

Ik heb pook een hoofdstel van 15 en ben er erg blij mee Lachen ik heb hem alleen bij de ooteman vandaan Knipoog

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:29

arans schreef:
Ik heb pook een hoofdstel van 15 en ben er erg blij mee Lachen ik heb hem alleen bij de ooteman vandaan Knipoog

Die heb ik ook, en ik vind m ook heel fijn! zeker voor dat geld Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:41

Heb ook een aantal goedkopere hoofdstellen o.a. voor longeren en jonge paarden. En blijvben mooi. Ze hebben meestal RVS gespen, die dus niet roesten.Onderhouden moet je wel doen. Alhoewel. Mijn man heeft eens een hoofdstel van 25,00 GULDEn gekocht. Hij maakte het eigenlijk nooit schoon. Heb het toen maar een schoongemaakt toen ik hem leerde kennen en hebben hem toen aan iemand verkocht. Die er waarschijnlijk ook nog jaren plezier van heeft gehad. of nog heeft.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 02:02

Je moet geen Stubben of Passier kwaliteit verwachten maar als je het leer regelmatig schoon maakt en lekker in het vet zet kunnen ze toch best een tijdje mee!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 02:19

klopt! zo heb ik een paar jaar geleden een goedkoop hoofdstelletje gekocht end at is nog helemaal in orde Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:29

Ik heb niet dat hoofdstel maar wel een ander goedkope. Ding gaat nu al zo'n 5 jaar mee en ziet er nog als nieuw uit.