Boomloos zadel bij IJslander?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cranberry90

Boomloos zadel bij IJslander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 23:22

Heb eventjes een vraagje.

De zadels van mijn verzorgIJslander zijn gestolen. Dus ik heb niks meer, ja hoofdstel wel natuurlijk alleen de zadels zijn weg.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuw zadel en ik wil graag een boomloos zadel maar kan dat wel, nadat k altijd een veelzeidigheidzadel heb gebruikt of IJslandszadel? Ik heb er wel 1 gevonden , en daar staat dat ie altijd past, is dat waar?
Ik hoop wat advies te krijgen, en of het verstandig is op een IJslander.

WendyBZ

Re: Boomloos zadel bij IJslander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:24

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:06

Een boomloze (barefoot) kan zeker op een ijsje en daar kun je ook prima mee tölten. Op Marktplaats staan er momenteel wat te koop.
Altijd passen vind ik een ruim begrip, hij past in die zin altijd dat het zadel zich in alle richtingen aan kan passen aan de vorm van de rug. Verder heb je 3 maten voorbomen, waarvan de medium het meest gangbare is en dan heb je nog de lengtemaat (shetmaat, maat 1 en maat 2), meer info kun je vinden op www.boomloosrijden.nl

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:48

barefoot heb ik al op verschillende ijsjes voorbij zien komen
je hebt ook de diddipad, maar ik heb geen idee in hoeverre die ruggegraat vrihjheid geeft
en ik heb ergens nog een boomlooszadel voorbij zien komen wat er ook nog daadwerkelijk uit zag als ene ijslander zadel

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 18:55

Ik zou sowieso geen zadel kopen bij een verkoper die adverteerd met de kreet dat boomloos altijd past , want dat is onzin. Iemand die dat zegt is puur op pad om zadels te verkopen , verteld onzin en is dus niet betrouwbaar.

Iemand die zegt dat het altijd past heeft OF geen kennis van boomloze zadels OF kan het niks schelen als de klant met een niet goed zittend zadel achterblijft. Beide gevallen zijn niet bepaald positief Knipoog

Een IJslander is ook gewoon een normaal paardje dus ook daarop kan boomloos gewoon in principe , uitzonderingen daargelaten.
Maar je moet wel rekening houden met de vaak nogal korte ruggetjes , dat je een zadel en dekje uitzoekt dat niet te lang is.