Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
amorlover1 schreef:ik wil een dresuurzadel kopen voor me fjord
een zadel die voor mij en haar goed is
mijn fjord heeft een brede bouw
ik rij veel recreatief in de bak
ze heeft wat moeite met galoperen
ik twijfel wat voor zadel ik moet kopen dus wie kan mij vertellen wat voor zadel ik moet kopen
en wat voor maat zou het beste zijn voor haar ik heb nu een veelzijdigheid zadel en dat is als het goed is een 18 inch dus zelf denk ik er aan om weer een 18 inch te nemen
barst maar los zou ik zeggen
draumpje schreef:amorlover1 schreef:ik wil een dresuurzadel kopen voor me fjord
een zadel die voor mij en haar goed is
mijn fjord heeft een brede bouw
ik rij veel recreatief in de bak
ze heeft wat moeite met galoperen
ik twijfel wat voor zadel ik moet kopen dus wie kan mij vertellen wat voor zadel ik moet kopen
en wat voor maat zou het beste zijn voor haar ik heb nu een veelzijdigheid zadel en dat is als het goed is een 18 inch dus zelf denk ik er aan om weer een 18 inch te nemen
barst maar los zou ik zeggen
als eerste...die 18 inch heeft niets!!, maar dna ook niets met je paard te maken maar met de ruiter
de maat van de lepel word bedoelt met de inch maat
waar het om je paard bij gaat is de breedte en de vorm van de boom...de onderkant van het zadel dus
kwa breedte is er waarschijnlijk genoeg te vinden wat past, in allerlei prijsklassen
maar ook de rest van de onderkant is belangrijk
dus laat iemand die er verstand van heeft komen en kijken wat er op je paard past
El_Beauty schreef:Dit forum heb ik ook al geopend dus deze post is onnodig kijk maar goed tussen de forums !!