Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:Fijne zadels, maar het leer is veel te zacht. Als je veel in modder rijdt en er komt zand op je zadel, dan slijten ze mij veel te hard.
Bitch schreef:germie schreef:Fijne zadels, maar het leer is veel te zacht. Als je veel in modder rijdt en er komt zand op je zadel, dan slijten ze mij veel te hard.
Ben het niet snel met je oneens, maar deze keer toch echt wel, hoor.
Ik heb al bijna 9 jaar een Prestige en deze heeft recreatiegebied Spaarnwoude, duinen en zee behoorlijk overleefd! Het ziet er nog als nieuw uit, behalve nadat die *&^%$-kat zijn nagels in het zitvlak heeft gezet, maar hij is verder echt als nieuw! Waterbuffelleer is het van gemaakt, dus lijkt mij genoeg te zeggen, qua sterkte..
runningkawa schreef:de top dressage en de hipoos dressage van rundsleer
germie schreef:Fijne zadels, maar het leer is veel te zacht. Als je veel in modder rijdt en er komt zand op je zadel, dan slijten ze mij veel te hard. Net als KN, Forrestier, Ainsley, enz.
Stubben en Passier hebben mooi slijtvast leer. Slijtvastheid van het leer is voor mij een heel belangrijk criterium. In de winter rij ik in een natte bak en daar moet het zadel wel goed tegenkunnen. Verder de pasvorm en op 1 of andere manier kom ik dan meestal weer bij Stubben uit. Daaleman heeft ook fijne zadels (al heb ik geen ervaring met de nieuwste modellen).
marianna schreef:Het gaat mij er met name om, of gebruikte zadels goed aan te passen zijn door een goede zadelmaker.,..