Zadelmerk Prestige

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marianna

Zadelmerk Prestige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 21:36

Hallo,

Graag zou ik wat meer willen weten over het merk prestige, met name over het type olympia.
Met welke andere merken valt dit te vergelijken, en hoe is de kwaliteit. Zijn er ook dingen waar ik specifiek op moet letten bij aankoop van dit merk.

En is het zadel eventueel aanpasbaar door een goede zadelmaker...

Marrepar

Re: Zadelmerk Prestige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:37

De kwaliteit is volgens mij super, mn instructice heeft ook een Prestige springzadel, die zit echt kei fijn en hij blijft mooi Ja

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:54

Ik heb op een stage een paar keer op een prestige top dressage vond hem echt heerlijk zitten.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 22:22

Iemand ook ervaring met het type olympia? En is het te vergelijken met bijvoorbeeld KN of zelfs Passier?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:02

Fijne zadels, maar het leer is veel te zacht. Als je veel in modder rijdt en er komt zand op je zadel, dan slijten ze mij veel te hard. Net als KN, Forrestier, Ainsley, enz.
Stubben en Passier hebben mooi slijtvast leer. Slijtvastheid van het leer is voor mij een heel belangrijk criterium. In de winter rij ik in een natte bak en daar moet het zadel wel goed tegenkunnen. Verder de pasvorm en op 1 of andere manier kom ik dan meestal weer bij Stubben uit. Daaleman heeft ook fijne zadels (al heb ik geen ervaring met de nieuwste modellen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:25

germie schreef:
Fijne zadels, maar het leer is veel te zacht. Als je veel in modder rijdt en er komt zand op je zadel, dan slijten ze mij veel te hard.

Ben het niet snel met je oneens, maar deze keer toch echt wel, hoor.

Ik heb al bijna 9 jaar een Prestige en deze heeft recreatiegebied Spaarnwoude, duinen en zee behoorlijk overleefd! Het ziet er nog als nieuw uit, behalve nadat die *&^%$-kat zijn nagels in het zitvlak heeft gezet, maar hij is verder echt als nieuw! Waterbuffelleer is het van gemaakt, dus lijkt mij genoeg te zeggen, qua sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:27

Ik heb een prestige venus, niet nieuw meer, maar ziet er wel zo uit.
Heerlijk zadel.

Met de olympia heb ik geen ervaring.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:30

Bitch schreef:
germie schreef:
Fijne zadels, maar het leer is veel te zacht. Als je veel in modder rijdt en er komt zand op je zadel, dan slijten ze mij veel te hard.

Ben het niet snel met je oneens, maar deze keer toch echt wel, hoor.

Ik heb al bijna 9 jaar een Prestige en deze heeft recreatiegebied Spaarnwoude, duinen en zee behoorlijk overleefd! Het ziet er nog als nieuw uit, behalve nadat die *&^%$-kat zijn nagels in het zitvlak heeft gezet, maar hij is verder echt als nieuw! Waterbuffelleer is het van gemaakt, dus lijkt mij genoeg te zeggen, qua sterkte..

Waterbuffelleer is inderdaad vrij sterk. Ik wist overigens niet dat Prestige waterbuffelleer gebruikt.
Het prestigezadel waar ik op doel was absoluut niet van waterbuffelleer, en dat was echt heel zacht leer. Zou Prestige dan net als Stubben diverse leersoorten voor verschillende modellen gebruiken? (De Siegfried is van rundleer terwijl de Scandica van een ander leersoort gemaakt is).

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:31

ik heb een Prestige top dressage, werkelijk super zadel, het fijnste zadel wat ik ooit heb gehad.
ben nu helemaal verliefd op het nieuwe model de Doge ofzo, zag die laatst en begon accuut te kwijlen, maar ja was geloof ik ook weer 2300 euro. effe serieus als je een goed en fijn zadel wil moet je voor prestige gaan.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 20-12-06 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:33

Dat ze verschillende soorten leer gebruiken is idd zo, sowieso op een zadel zitten vaak 3 verschillende soorten leer.
W.o. ook india leer, op de plekken die niet veel te slijten hebben.

Misschien gebruiken ze voor een springzadel zachter leer, in verband met het contact wat ze willen behouden?

Maar het is ook net wat er in de markt aangeboden wordt, ws was waterbuffelleer nogal 'in' toen de TopDressage werd vervaardigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:42

Kalsleder:
Michel robert
Paris
Prestige jumping

rundleder
Golden star

bij de dressuurzadels is de

doge van kalfsleer

de top dressage en de hipoos dressage van rundsleer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:51

runningkawa schreef:
de top dressage en de hipoos dressage van rundsleer

In mijn prestige catalogusje staat toch echt waterbuffelleer... Verward
nouja, buffels zijn ook runderen... toch? Haha!

( of ben ik besodemieterd, haha, incluis de catalogus )

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 19:52

germie schreef:
Fijne zadels, maar het leer is veel te zacht. Als je veel in modder rijdt en er komt zand op je zadel, dan slijten ze mij veel te hard. Net als KN, Forrestier, Ainsley, enz.
Stubben en Passier hebben mooi slijtvast leer. Slijtvastheid van het leer is voor mij een heel belangrijk criterium. In de winter rij ik in een natte bak en daar moet het zadel wel goed tegenkunnen. Verder de pasvorm en op 1 of andere manier kom ik dan meestal weer bij Stubben uit. Daaleman heeft ook fijne zadels (al heb ik geen ervaring met de nieuwste modellen).

Mijn 1,5 jaar oude Stubben Tristan is anders flink aan het slijten helaas, met name op het zitvlak, daar gaat ook de verf er deels af waardoor de 'wrijfplekken' (door lichtrijden etc.) nu grijs worden.
Verder heb er absoluut geen klagen over, de pasvorm is helemaal geweldig en het zit erg fijn. Alleen wel erg jammer van die slijtage....

Ik heb trouwens toen ik bovengenoemde Stubben kocht ook een Prestige gepast, was een heel fijn zadel om op te zitten, alleen paste de Stubben een stuk beter op mijn paard.

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:36

Prestige heeft meerdere modellen in verschillende leer uitvoering met elk hun sterkere en zwakkere kanten. Het is alleen jammer dat vaak alleen uit het rek verkocht wordt met dit merk. Er is veel mogelijk bij dit merk maar dan moet je het bij een off. leverancier bestellen en dan kosten ze ook wat. Maar mijn inziens heb je ook wat. Het is dat ik Pariani in mijn assortiment heb (www.pariani.it) die met leveren iets fijner is... maar in het standaard werk is het mooi materiaal met vele enthousiaste gebruikers.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 12:59

Het gaat mij er met name om, of gebruikte zadels goed aan te passen zijn door een goede zadelmaker.,..

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 14:19

Deze zadels zijn goed aan te passen, natuurlijk binnen wat mogelijk is en daarnaast moet het zadel wel passen (boommaat enz.. ) maar onderhoud aan kusssens en verleggen is goed mogelijk. Bij intresse hierin mail of PM me eventjes voor meer details hoe en wat.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:58

Ik heb zelf dressuurzadel Prestige en vzhzadel Prestige. Ze zitten super en ik vindt de kwaliteit ook top! Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:32

marianna schreef:
Het gaat mij er met name om, of gebruikte zadels goed aan te passen zijn door een goede zadelmaker.,..

Dat zijn ze volgens mij wel.