Wie heeft ervaring met Kieffer dressuurzadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Wie heeft ervaring met Kieffer dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 18:06

Heey bokker's

Ik ga binnenkort een kieffer zadel kopen DR maar ik weet nog niet zo goed watvoor een model. Nou is mijn vraag wat zijn jullie ervaringenen met kieffer zadels?? Knipoog

Even ter informatie:
-ik heb een haflinger
Bloos -4 jaar (groeit dus nog een beetje)
-breede schouders
-tonneribben

Dus een nogal stevige tante! Vork Noujah brand voor de rest maar lekker los over de modellen van kieffer.
Ben benieuwt!! Pling
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-12-06 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

_Merato_

Re: Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:02

Ik heb voor mijn ronde Fries een Kieffer Lech Professional, 18 inch, met een extra verbrede kamer en extra lange zweetbladen.
Het zadel ligt als een huis op Yetse en zit perfect, mede doordat er dunne wrongen aan zitten, waardoor ik minder snel mijn kuiten naar buiten draai. Ik let hier altijd op, omdat ik lange benen heb (ben zelf 1.83m)
Maar wat voor mij perfect is, wil nog niet zeggen dat jij er happy mee bent!
Succes met je keuze!

Anoniem

Re: Wie heeft ervaring met Kieffer dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:35

Ik heb een Kieffer Athen Olympic voor mijn haf, bevalt super. Is met halve kussens, wel heb ik de synthetische wol laten vervangen door echte Lachen

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:40

Mijn Kieffer heb ik bij grof vuil gedaan. Vlg. van Triest zijn ze standaard met een te smalle kamer gemaakt.
Voor mij nooit meer een Kieffer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 08:57

Ik rij m'n kruis er op stuk. Voor mij ook geen Kieffer dus. Enige voordeel is dat ze wel vrij vaak op paarden passen. Maar dat doet Stubben ook en die zadels zijn 100 keer fijner.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:02

ik heb ook een kiefffer lech. ligt op andalusiers (ook breed) goed! en het zit super!

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:05

ik heb er een gehad op mijn D-pony. Zijn fijne zadels vind ik. Passen op ieder paard ( zo ongeveer ) en zit lekker.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 10:06

de menigen zijn dus heel verschillend :S maar ok mijn zadelmaker zijn dat een kieffr het beste is omdat die een verstelbaare boom heeft. Dat zei hij en hij heeft het me ook laten zien hoe die boom dan versmolen wort. de zadels die ze hebben vind ik ook heel mooi

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:08

ik heb ookee kieffer, geen idee wel model. Ik vind wel een fijn zadel, maar een vriendin die erop reed zei dat haar kont scheurde ( heeft boven op haar zadel een bontje liggen, kan ook daardoor komen, dat ze extra zacht gewend is)

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:18

Kieffer zadels hebben inderdaad vaak standaard een ietwat smalle kamer. Die van mij heb ik dan ook laten verbreden, toen 'ie mijn paard niet meer paste. Het heeft een kunststof boom, die ze dan verwarmen en dit kan dan zo prima verbreed worden. Ik heb hem 2,5 cm laten verbreden, kostte 30 euro bij Divoza.
Normaliter laat ik dit door Van Triest doen, maar ik was bij Divoza toevallig met mijn zadel om het te vergelijken met een oude KN die ze verkochtten.

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:22

Ik heb een Kieffer Wien op mijn paard. Mijn paard is ook erg breed en ik heb hem dus laten verbreeden.

jenneke1029

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:24

jacolien schreef:
Mijn Kieffer heb ik bij grof vuil gedaan. Vlg. van Triest zijn ze standaard met een te smalle kamer gemaakt.
Voor mij nooit meer een Kieffer.

Ben het niet helemaal met je eens dat ze standaard te smal worden gemaakt ik rij met een shire * hackny ze is erg breed gebouwd om het zo te zeggen maar mijn kiefer zadel ligt als een huis op haar.
Ook zijn we vorig jaar naar duitsland geweest waar ons paardje wegkomt daar hebben ze allemaal shire's die zijn toch echt heel erg breed en zei rijd ze ook allemaal met een kiefer zadel.
Ze zijn er dus wel denk ik. Voor mij nooit meer een ander zadel maar de een vind dit goed zitten en de ander dat smaken verschillen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:06

Volgens van Triest zijn bijna alle zadels te smal. Ik weet hiet wat ik hier van moet denken. Mijn paard heeft een boommaat 31 van Stubben en dit zadel is op maat gemaakt. Deze boommaat valt volgens mij niet breder dan een medium boom van Kieffer.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:09

Ik heb voor mijn vroegere paardje altijd een kieffer dressuurzadel gehad. Was geen breed paard dus daar heb ik geen ervaring mee maar ik vond het wel een fijn zadel! Lag heel goed op het paard en het zat ook nog eens superlekker! Verder houden ze zich ook heel mooi!
(heb voor mijn andere paard nu al ruim 10 jaar een veelzijdigheidszadel van kieffer en die ziet er nu nog steeds prachtig uit!)

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:18

Ik heb ook een kieffer zadel, past ook goed op mijn paardje, passen op veel paarden. Ik ben een echte fan van KN, maar omdat mijn paard nog in de groei is en ik al 3 keer een ander zadel heb moeten kopen in 1 jaar heb ik nu een kieffer (merk maakt me nu niet zo veel uit) Zodra mijn paard een beetje is uitgegroeid, laat ik een KN aanmeten. Ligt er dus net aan waar je van houd...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:33

Een goede zadelmaker kan al bij een 3-jarige een zadel aanmeten. Alleen zul je de eerste tijd elke 3-4 maanden het zadel opnieuw moeten laten aanpassen/nakijken. Dus die KN kun je in feite al wel kopen.
Ik heb ook een nieuwe Maestoso gekocht voor mijn 3-jarige.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 16:36

Ik heb eerlijkgezecht nog een vraagje...

Aan wat voor prijzen moet ik gaan denken als ik zo'n zadel kaal koop. Ik had in de ruitersportzaak aan prijzen gezien rond 1700 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:15

Hangt van het type af geloof ik. Mijn Kieffer (zie hoger voor type) heeft kaal rond de 1400 gekost geloof ik. Maar wel met 2 x passervice aan huis, nieuwe vulling dus, boom verbreed zonder meerprijs Lachen Online is ie wel ergens goedkoper te krijgen maar ik vind service ook belangrijk.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:31

Ik heb een Kieffer Innsbrück sinds september Lachen Heel fijn zadel, ligt uitstekend op mijn 3jarige Lachen Daarnaast zit het heel fijn Lachen

Zadel was wel aan de prijs Bloos

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:32

ik heb een kieffer munchen dressuur op mijn KWPNer.. Ik rij er mijn kruis op kapot maar voor mijn paard ligt ie goed en ik heb geen geld voor een nieuwe dus ik ga binnenkort is een bontje voor op het zadel kopen..

pascalew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:36

hoi,ik heb ook een kieffer maar ik heb er geen last van,ik wil nooit meer een andere haha
groetjes mij

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:40

ik heb kieffer wien deluxe, op mijn tuiger.
zit wel lekker!lekker een diepe zit.

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 20:45

ook een kieffer munchen, zit erg fijn, ligt idd goed op breed. nieuw 1400, wij hebben hem voor 375 2ehands... dus ligt er aan of je nieuw of 2e hands wilt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 21:09

Ik vind de Lusitano wel een heel mooi zadel
en vooral de kur *kwijl*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 21:12

maarja dan moet ie wel goed lichen het word allenmaal maar even afwachten. over 3 maanden heb ik pas heb geld bij elkaar om me een kieffer te veroorloven (3 maanden) dan ben ik namenlijk jarig Lachen