Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Margreet schreef:Door een ongeluk is de boom van mijn fijne KN zadel gebroken. Reparatie is geen optie, wil ik nog wat aan dit zadel hebben, dan is vervangen de enige mogelijkheid.
Wie heeft zoiets ook wel eens bij de hand gehad en hoe is dat uitgepakt? Zat het zadel daarna nog hetzelfde? En de kosten?
Ik heb een eerste prijsopgave van 350 euro. Een hoop geld, maar een nieuw zadel heb ik er niet voor...
Echt haast is er niet bij aangezien paard op het moment ook in de kreukels ligt, dus ik wil toch eens wat verder informeren naar de mogelijkheden om hier nog wat van te maken.
germie schreef:Ik zou op zoek gaan naar een ander zadel. Wil je de hele boom vervangen, dan moet je het zadel dus volledig opnieuw opbouwen. Zitting, alles moet er opnieuw opgezet worden.
Meestal wordt alleen het kopijzer vervangen en noemt met dit het vervangen van de boom. Mijn ervaringen hiermee zijn slecht. Ooit eens een Pagony zadel gereden en bij een rare sprong was de boom gebroken. Zadel was 2 jaar oud en er zat nog garantie op. Dus zou er een nieuwe boom in gezet worden. Uiteindelijk bleek dat ze het kopijzer vervangen hadden en richting de lepel wat gelast. Het zadel heeft nooit meer goed gelegen op het paard. Het was breder geworden.
drenthie schreef:Mijn zadel ligt bij harnessmaker voor een nieuwe boom.
Hij laat hem maken (de nieuwe boom) in Engeland en dan bouwt hij het zadel opnieuw op.
Kost 500 euro, maar daar heb ik dan ook geen nieuw zadel voor.
Margreet schreef:Op aanraden van een aantal mensen heb ik de eigenaar van het paard (in goed overleg!) aansprakelijk gesteld voor de schade. Als de verzekering dit vergoedt zou het wel heel fijn zijn! Afwachten maar...