Wat is Seat improvement

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske_

Wat is Seat improvement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 01:53

Je ziet het steeds staan in combinatie met Joy en Harmony zadels. Niet hele dure zadels, middenklasse denk ik. Maar wat is nou dat Seat improvemt? Moet ik aan een onderlegger denken? Een apart vulsel in je zadel, iets erop? Wie weet het en wie heeft het? Is het wat?

Ir111

Re: Wat is Seat improvement

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:26

De beugelhaak zit verder naar achter geplaatst dan bij de meeste zadels waardoor je makkelijker je enkel/heup/schouder op 1 lijn krijg.

Edit: toevoeging: geen vullingen oid dus! Haha!

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 11:34

Oh, is dat echt alles?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:43

Ja, maar het maakt echt een wereld van verschil, iets heel simpels maakt dat de gemiddelde ruiter echt 10x netter op zijn paard zit. Je krijgt echt een correctere houding, je gaat je trouwens ook afvragen waarom de beugelhaak op het gemiddelde zadel zo ver naar voren zit dat je over het algemeen niet goed zitten kunt...

Ik heb zelf een WOW-zadel, met een dubbele beugelhaak, 1tje op de traditionele plek en eentje verder naar achter (seat improvement plek) en het is onvoorstelbaar hoeveel het uitmaakt.

Eh, je ziet, ik ben er vrij enthousiast over... Bloos

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 13:06

Ja, ik geloof dat ook wel hoor, dat veel ruiters ietsje pietsje in een stoelzit zitten of teveel werk doen om hun benen goed onder hun te houden.

Maar kan Seat improvement dan op ieder zadel? Een extra haak die gewoon op je bestaande zadel wordt gezet?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:10

Geen idee eigenlijk. Ik heb geen idee hoever ze het zadel moeten verbouwen om een extra haak aan je zadel te lassen. Weet ook niet hoe stevig het is eigenlijk.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:56

Helaas rijd ik op een manege, maar merk bij mezelf ook goed dat het dus door de positie van de beugelhaak komt dat ik m'n benen te ver naar voren heb liggen.