Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Visconti schreef:om de mond dicht te snoeren. zodat vooral de buitenwereld niet ziet hoe erg het paard tegen het bit protesteerd.
caesar schreef:ik vind dit allemaal wel een beetje overdreven. bij sommige paarden is het gewoon nodig om een neusriem er aan te doen. maarja hier heeft iedereen zijn eigen mening voor.
JoviBan schreef:ma_rie_tje, twee dingen:
Als je een neusriem nodig hebt om je paard letterlijk de mond te snoeren zodat hij onderweg geen gras meer eet, dan zegt dat iets over de band tussen jou en je paard.
Als het paard z'n tong over het bit doet of z'n mond open houdt tijdens het rijden, dat geeft dit één ding aan: PIJN!
JoviBan schreef:caesar schreef:ik vind dit allemaal wel een beetje overdreven. bij sommige paarden is het gewoon nodig om een neusriem er aan te doen. maarja hier heeft iedereen zijn eigen mening voor.
In welk opzicht "nodig"?
caesar schreef:zoals al eerder is gezegt om het bit stabieler te laten liggen en sommige gaan idd met hun mond open lopen en dat is dan niet omdat ze pijn hebben maar er gebruik van maken. maar wat ik al eerder zei iedereen heeft hier een eigen mening over.
Snoevie schreef:niet iedereen wil graag zonder bit rijden
caesar schreef:en sommige gaan idd met hun mond open lopen en dat is dan niet omdat ze pijn hebben maar er gebruik van maken.
Jillow schreef:beetje onzin dit dat als een paard zn tong over het bit gooit dat ie dan gelijk pijn heeft.. veel paarden doen dit niet uit protest of pijn, maar meer omdat ze met het bit spelen enz...
TeeGee schreef:Als ik zonder sperriem rij, loop ie wel fijner maar doet na een tijde zn tong over het bit en daarom rij ik ermee.