het bit maak je schoon met een schuursponsje en warm water zelf leg ik het bit even in heet water dan weken de korstjes er zo af. laarzen maak ik schoon als ze van rubber zihjn met water en een borstel en dan doe ik er speciaal spul op voor rubber laarzen, de leren met een vochtige doek en daarna de kiwie schoensmeer erop die eerst even heet gemaakt is en uiteindelijk vrijf ik het uit met oude panties en dan glimmen ze als spiegels na een aantal x
ik doe het bitje gewoon iedere keer na het rijden goed met water schoonspoelen en dat gaat super en de laarzen het zelfde wat semper_Rooz deed eerst met een sponsje heel klein beetje zeep en dan afdrogen en dan schoensmeer erover en je hebt weer laarzen als nieuw doe dat met schoensmeer wel een een dag ofzowvan tevoren zodat het goed droogt suc6
Mijn rubberen laarzen was ik in heet water, ga er met olijfolie overheen en dan met haarlak. Zien er met de wedstrijd dan wel goed uit, maar haalt het natuurlijk niet bij leren laarzen.
Na iedere rijbeurd gewoon het bitje goed omspoelen, dan heb je het probleem ook niet Rubber rijlaarzen kun je inderdaad gewoon met warm water en sopje schoonmaken. Ik gebruikte vroeger nog wel een sla olie om de laarzen te laten glanzen, alleen het nadeel is dat het zand eraan blijft plakken.
Als het bit echt vies is kan je hem in kokend water leggen, de aangekoekte troep is dan binnen no time af. Rubber laarzen gaan weer prachtig glimmen van cockpitspray
zoals foetsie al zei gewoon naar elke rijbeurt goed het bitje schoonmaken wat wij hebben op stal is een emmertje met schoon water met daar in een afwas borstel en dan gewoon lekker het vuil er af poetsen.. is wel zo smakelijk voor het paard als je de volgende dag gaat paardrijden met een schoon bitje.. ik bedoel jij poetst je tanden ook niet met een tandenborstel met het eten van gister erop...
Ik leg hem meestal gewoon 5 minuten in heet water en dan even met een doekje schoonmaken, alles is dan al losgeweekt als het goed is. En na het rijden gewoon afspoelen.