Anti-slip schabrak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Anti-slip schabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 11:26

Wie heeft ervaring, het is voor een dressuurzadel.
Het zadel ligt goed maar met bokken gaat het naar voren Clown
Het komt door de bouw van mijn paardje, hij is rondgeribt maar bij de schouders smaller.
Wel heeft hij een goede schoft maar het zadel is met een open hoge boom, alleen maar mooi want de schoft raakt hij niet, alleen kom ik met zadel en al op zijn nek terecht met bokken, whaha, dat rijdt niet zo gemakkelijk...
Ik ben bang dat als ik het zadel laat veranderen (voorsingel inbouwen/voorste singelstoot schuin naar voren plaatsten) het zadel naar voren gaat kiepen, zeg maar.
Dus wilde ik eerst zo'n anti-slip schabrak proberen?

MirandaMalik

Re: Anti-slip schabrak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 13:03

Is er niemand die dat heeft?
Ik ben verbaast!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:23

ik weet wel dat je ze voor westernzadels/dekjes hebt...
is een dun dekje met gaatjes die je onder het gewone dekeje legt

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:53

ik denk dat niemand het heeft omdat het je probleem niet oplost maar verdoezeld. Wellicht toch niet het juiste zadel voor jou & je paard?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 15:26

#Ymke# schreef:
ik denk dat niemand het heeft omdat het je probleem niet oplost maar verdoezeld. Wellicht toch niet het juiste zadel voor jou & je paard?

Het lijkt misschien makkelijk opgelost door een ander zadel, maar dat is het dus niet.
Want het probleen blijft, als het zadel op de juiste plaats ligt, is het prima passend.
Maar doordat hij van voor smaller is kan dit niet opgelost worden met een ander zadel, misschien door een operatie aan mijn paardje maar goed, dat dat is natuurlijk ook geen optie!
Een voorsingel heb ik vaker geprobeerd op een ander paard, maar dat is niet echt comfortabel vind ik.
Er zijn toch vast wel mensen die ervaring hebben met een anti-slip schabrak?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:10

ook al bokt een paard, dan nóg hoort een zadel niet te schuiven want naa mijn idee dat past je zadel dan niet
er zitten 2 goede zadelmakers in het noorden (Groningen en Meppel) dus dan zou ik daar eens langs gaan om je probleem te verhelpen (tenzij je daar al geweest ben Tong uitsteken )
ze verkopen je vast geen anti-slip shabrak, maar kunnen je wel aan een goed passend zadel helpen
ook kan een paard bokken door fysieke klachten (bv rugpijn )
dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar het is wel een mogelijkheid

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:04

Ik denk dat gewoon het zadel het probleem is of, dat hij last heeft van zijn rug.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 18:31

Haha, dames, ik vraag of iemand ervaring heeft met een anti-slip schabrak.
Ik heb een jong paardje wat nog weinig onder het zadel is geweest, die willen weleens een bok geven.
Ook is het moeilijk een goed zadel te vinden, dit zadel is een hele goede, ik wil hem liever niet veranderen omdat dat ten koste gaat van het zadel, terwijl het later weer veranderd, het paard heeft geen last van het zadel nu.
Want mijn paardje zal meer bespiering gaan krijgen en dan zit ik weer met een verandering.
Omdat hij nog niet zoveel gewend is wil ik juist voorzichtig zijn, daarom liever geen voorsingel, die moet heel strak en ik ben bang dat hij drukplekken krijgt.
Laatst bijgewerkt door MirandaMalik op 15-12-06 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:33

@MirandaFuego: Harry's Horse verkoopt ze..We hebben ze ook op stal liggen voor de verkoop.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 18:35

obelix schreef:
@MirandaFuego: Harry's Horse verkoopt ze..We hebben ze ook op stal liggen voor de verkoop.

Ja, ik ga er gewoon één kopen, baat het niet dan schaadt het niet.... Knipoog
Thanks!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:39

ik heb er ook 1, gebruik niet meer, dus als je wilt kopen?? Is gewoon een schuimrubber matje met gaatjes erin. Werkt best goed. Ook mijn zadel gleed iets, en springruiter bij mij in buurt gebruikte het ook en raadde het mij aan. was wel vrij duur 20 euro voor schuimrubber matje met gaatjes erin, maar t werkte wel. Heb nu een ander zadel en gebruik het niet meer. Als je intresse hebt hoor ik het wel via pm.
groetjes

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 20:57

bij decathlon heb ik wel iets antislips gezien op een paar dekjes, maar of het helpt, ik zou eerlijk gezegd eens een zadelmaker laten kijken, volgens mij ben je ook beter af met een zadel zonder hoge open boom. Ik heb ook een paardje gereden met heel ronde schoft en daar paste helaas ook niet veel op.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:42

heb wel ervaring met een antislip chabrak maar dat is waarschijnlijk een ander dan die jij bedoeld

degeen waar ik het over heb zit een drukverdeler / shok absorber
in en je dek blijft goed onder je zadel liggen , zorgt er dus niet voor dat het zadel goed op je paard blijft liggen
bedoel zoiets , heb ervaring met deze maar ze bestan ook in andere merken http://www.nickyskeet.nl/images/product ... 95647d.jpg

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:08

unamie schreef:
ook al bokt een paard, dan nóg hoort een zadel niet te schuiven want naa mijn idee dat past je zadel dan niet
er zitten 2 goede zadelmakers in het noorden (Groningen en Meppel) dus dan zou ik daar eens langs gaan om je probleem te verhelpen (tenzij je daar al geweest ben Tong uitsteken )
ze verkopen je vast geen anti-slip shabrak, maar kunnen je wel aan een goed passend zadel helpen
ook kan een paard bokken door fysieke klachten (bv rugpijn )
dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar het is wel een mogelijkheid

Afgod
Niets meer aan toe te voegen!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:00

De divoza heeft ze in leuke prijsklasse.

Maar dit is gewoon een verdoezeling van het probleem. Ik ben helemaal met unamie eens!

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:02

Waarschijnlijk gaat een staartriem dan meer nut hebben.. Knipoog

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:06

wij gebruikte die dekjes ook met het beleren van jonge paardjes werkte altijd erg goed omdat die ook nog wel eens goed raar konden doen en dan bleven de zadels goed liggen

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:16

MirandaFuego schreef:
Haha, dames, ik vraag of iemand ervaring heeft met een anti-slip schabrak.
Ik heb een jong paardje wat nog weinig onder het zadel is geweest, die willen weleens een bok geven.
Ook is het moeilijk een goed zadel te vinden, dit zadel is een hele goede, ik wil hem liever niet veranderen omdat dat ten koste gaat van het zadel, terwijl het later weer veranderd, het paard heeft geen last van het zadel nu.
Want mijn paardje zal meer bespiering gaan krijgen en dan zit ik weer met een verandering.
Omdat hij nog niet zoveel gewend is wil ik juist voorzichtig zijn, daarom liever geen voorsingel, die moet heel strak en ik ben bang dat hij drukplekken krijgt.

niet ten koste van je zadel maar ten koste van je paard bedoel je!!
zadels zijn altijd te vervangen maar je paard nooit meer!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 14:02

unamie schreef:

niet ten koste van je zadel maar ten koste van je paard bedoel je!!
zadels zijn altijd te vervangen maar je paard nooit meer!

Lieverd, ik heb nog maar een paar keer op hem gezeten.
Je hoeft dus echt niet bang te zijn dat ik zijn rug verpest.
Ik ga ook pas met 5 jaar serieuzer met hem aan de gang, ik wil er zeker niet te vroeg opzitten.
Je begrijpt dus dat ik juist heel voorzichtig ben!
Het zadel is niet knellend of ruim, het kan alleen naar voren, dat ligt aan de bouw van het paard, weinig aan te doen.
En dat kan alleen opgelost worden door een voorsingel, ingebouwd of niet.
Ik wil zowiezo een goed zadel, natuurlijk voor hem!
Ik ben echt geen doossie die mijn paard zomaar een slecht zadel oplegd, wat ik hier op het forum soms zie, dat is abnormaal!
Maar juist als je heel kritisch bent zul je weten dat het heel moeilijk is een zadel te vinden wat perfect is voor je paard, en heb je het, hoelang blijft het dan zo?
Dan kan ik mijn zadel wel laten verpesten, maar dat betekend niet automatisch dat hij dan wél goed is en niet meer naar voren kan.
Ook heb ik niet veel vertrouwen in de zadelmakers, er is zo veel onkunde!
En men wil gewoon snel geld verdienen, de meeste maken zich niet druk om de rug van je paard!
Kijk, zo'n schabrak is voor mij een probeersel wat geen schade voor hem betekend, bovendien gaat het er niet eens om dat ik daar veel gebruik van maak, ik zit er echt nauwelijks op nog!
De osteopaat komt eerst nog om alles te controleren, ik ga niet eerder serieus aan de gang!
Dus maak je niet druk om mijn paard, elk wissewasje wordt serieus genomen!
Ik wil ook een zadelindruk laten doen, maar dan moet je al wel je paard voor elkaar hebben, je moet ook draven en galoperen, zover zijn we nog niet.