HH softwebhalsters, schuurplekken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

HH softwebhalsters, schuurplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 22:01

Een van onze IJslanders loopt met een HH softwebhalster bijna altijd om in de wei, hij heeft deze nu 2 maandjes ongeveer. Maar als het regent droogt het halster niet meer en word het erg zwaar en krijgt hij er schuurplekken van. Nou is hij wel erg gevoelig bij zijn huid.
Vind het dus absoluut geen fijn halster voor op de wei, al is het wel stevig. Heb hem nu dus een andere omgedaan en deze schoongemaakt en binnen te drogen gehangen. Kan hij hem straks weer om als het beter weer word. Met regenachtig weer laten we de halster meestal af, maar het is gewoon erg vervelend. Wie heeft er nog meer last van? Onze andere halsters drogen harstikke snel, geen problemen mee. Het is natuurlijk wel een vrij dik halster kwa stof.

groetjes Kimmy

SofieBeau

Re: HH softwebhalsters, schuurplekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:09

En kunnen ze niet gewoon zonder halster op de weide?
Dat is mijn oplossing, gaat prima bij ons Ja

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:11

Ik heb zelf ook een onderlegd halster met zacht materiaal (ook te koop, pb voor meer info) en die was ook keer om toen het hard regende. Mijn paard had er geen hinder van....

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 22:23

Paljassofie schreef:
En kunnen ze niet gewoon zonder halster op de weide?
Dat is mijn oplossing, gaat prima bij ons Ja

Ze staan nu voor aan straat en vind ik het een fijner idee als ze een halster om hebben, mochten ze ontsnappen.

Siebjelover schreef:
Ik heb zelf ook een onderlegd halster met zacht materiaal (ook te koop, pb voor meer info) en die was ook keer om toen het hard regende. Mijn paard had er geen hinder van....

'Nou halsters genoeg hier, met de andere heb ik het ook niet inderdaad. Maar gewoon niet zo een fijn weide halster dus.