Wat is nu precies "close contact"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Wat is nu precies "close contact"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 01:06

tekst zegt het al::

Maar springzadel van BR type close contact (dus NIET de jos lansink of grand prix)

Wat houdt het nu precies in,, wat moet ik er nu van verwachten Clown !!!

Kylan

Re: Wat is nu precies "close contact"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:35

Een close contact zadel heeft meestal maar 1 zweetblad, dus geen 2 bladen over elkaar. De kussens zijn vaak heel dun, zodat je dichter bij je paard zit.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:45

en waar zit de singel dan?

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:51

jolentinus schreef:
en waar zit de singel dan?

nee even serieus,, ik weet wel wat een close contact is, Knipoog , maar NIET die hoe die van van BR close contact rijdt voelt past etc..

dus ben meer opzoek naar ervaringen met dit springzadel...BR CLOSE CONTACT
Laatst bijgewerkt door zazoeyou op 12-12-06 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:55

1 zweetblad inderdaad, je zit dan dichter tegen het paard aan. Ik vind het zelf wel fijn zitten Ja

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:10

met het close contact bedoelen ze dat je dichter bij je paard zit. het zadel kan dan nog wel 2 zweetbladen hebben.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:13

@ wampie: sorry, ik ben wel een leek wat dat betreft lijkt me maar vreemd of de singel stoten etc allemaal tegen het paard aan zitten. (ik snap wel dat hij onder zijn buik zit duuuh Tong uitsteken Tong uitsteken)

dank je tozalin, ik ben helemaal niet bekend met close contact. als je maar 1 zweetblad hebt.. leek me lastig.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:16

Springzadels met een zweetblad hebben vaak van die kortere singels erbij, van de lengte van een dressuur singel...

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 15:26

jolentinus schreef:
@ wampie: sorry, ik ben wel een leek wat dat betreft lijkt me maar vreemd of de singel stoten etc allemaal tegen het paard aan zitten. (ik snap wel dat hij onder zijn buik zit duuuh Tong uitsteken Tong uitsteken)

dank je tozalin, ik ben helemaal niet bekend met close contact. als je maar 1 zweetblad hebt.. leek me lastig.

ahahaa geef niks hoor?? Tong uitsteken

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:49

wampie schreef:

nee even serieus,, ik weet wel wat een close contact is, Knipoog , maar NIET die hoe die van van BR close contact rijdt voelt past etc..

dus ben meer opzoek naar ervaringen met dit springzadel...BR CLOSE CONTACT

In je openingspost vraag je anders wel wat een close contact is. Dus volgende keer iets duidelijker zijn.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 09:57

SLOTJE alstublieft Pling

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:59

Ik heb ook een zadel met een close contact boom. Het is een boom die heel dicht langs de rug loopt. Dat betekent dat het zadel weinig steun geeft aan de ruiter. Een onafhankelijke zit is dus noodzakelijk. Het zadel is niet voorzien van kussens bij de knieeen. Als ruiter heb je aan dit zadel geen steun. Mijn zadel is voorzien van lucht. Ik heb echt moeten wennen aan het zadel vanwege mijn eigen balans.

Het paard regaeerde direct heel positief. Het paard is beter aan de hulpen en als ruiter kan je de signalen die het paard geeft beter waarnemen. Het paard is ook duidelijk meer geconcentreerd. Het zadel is voor het paard aangenaam omdat de lepel van de boom niet rond is maar vlak, dus een stille ligging heeft.

Ik kan het iedereen aanraden, al moet ik wel zeggen dat het echt even wennen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:23

Topic worden niet op verzoek van TS gesloten, gewoon niet meer reageren, dan zakken ze vanzelf weg Lachen Een andere user kan er nog wel iets aan hebben, daarom sluiten we niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:17

VEel springzadels hebben een close contact zit. Dit betekent dat het zadel een vlakke zit heeft. Verder zijn de kussens vaak voorzien van een soort foam en niet gevuld met wol.
Ik heb een Zaldi Oro springzadel. Dit is ook een close contact zadel. HEeft wel dubbele zweetbladen, maar verder zit je dus dicht op het paard.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 22:35

Ik heb EINDELIJK jaha EINDELIJK een passend springzadel gevonden voor mn paardje

Misschien dat jullie wel vaak gelezen hebben over :
Wie kent dit merk??wie kent dat merk?? etc..

Had zelfs al oproepen geplaats over DRINGEND gezocht springzadel..

Maar nu dan eindelijk 1 gevonden

Het is geworden het merk: BR type: Close contact

Hij ligt echt zooooo perfect op mn paardje,,

alleen ik moet erg wennen aan de zit van het zadel..

Ben stubben gewend(stubben siegfried ll) oud zadel waar ik jaren plezier van heb gehad,, maar werd hem echt te smal kon gewoon niet meer,, dus ik doorgereden op een LEENZADEL van mn instructeur exact zelfde die hem wel paste..
Daar zat je in als een huis ZO VAST..

Nu zit je zoooo los lijkt het wel alsof ik er zo afvlieg

Maar goed,, morgen springles ben benieuwd...

Nou dit wilde ik even met jullie delen..

en ja AL jullie ervaringen zijn welkom hoor??

BR is overigens bijna nieuw zadel,, maar de zit is wel zachter als die stubbens echt absoluut dus dat vind ik wel weer fijn..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:40

Ik heb je al gepbt dat ik ook moest wennen aan die Zaldi Oro. Ik kon er eerst ook niet op zitten. Het is echt een springzadel, met vzh beugels kun je er niet fijn op rijden. Met springbeugels wel.
Ik denk dat je nu ook zoiets hebt.
Maar als je er na een keer of 10 rijden nog niet aan gewend bent, dan is het denk ik toch niet het juiste zadel voor jou. Je moet je er wel safe op voelen boven de hogere sprongen. Aan een onwennige zit heb je ook niets, dan gaat je paard weigeren.
Laat je nog weten of je er wel of niet aan kunt wennen?

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:14

CaroleKlomp schreef:
Ik heb ook een zadel met een close contact boom. Het is een boom die heel dicht langs de rug loopt. Dat betekent dat het zadel weinig steun geeft aan de ruiter. Een onafhankelijke zit is dus noodzakelijk. Het zadel is niet voorzien van kussens bij de knieeen. Als ruiter heb je aan dit zadel geen steun. Mijn zadel is voorzien van lucht. Ik heb echt moeten wennen aan het zadel vanwege mijn eigen balans.

Het paard regaeerde direct heel positief. Het paard is beter aan de hulpen en als ruiter kan je de signalen die het paard geeft beter waarnemen. Het paard is ook duidelijk meer geconcentreerd. Het zadel is voor het paard aangenaam omdat de lepel van de boom niet rond is maar vlak, dus een stille ligging heeft.

Ik kan het iedereen aanraden, al moet ik wel zeggen dat het echt even wennen is.

Welk zadel is dit dan?