Maar springzadel van BR type close contact (dus NIET de jos lansink of grand prix)
Wat houdt het nu precies in,, wat moet ik er nu van verwachten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jolentinus schreef:en waar zit de singel dan?
jolentinus schreef:@ wampie: sorry, ik ben wel een leek wat dat betreft lijkt me maar vreemd of de singel stoten etc allemaal tegen het paard aan zitten. (ik snap wel dat hij onder zijn buik zit duuuh![]()
)
dank je tozalin, ik ben helemaal niet bekend met close contact. als je maar 1 zweetblad hebt.. leek me lastig.
wampie schreef:
nee even serieus,, ik weet wel wat een close contact is,, maar NIET die hoe die van van BR close contact rijdt voelt past etc..
dus ben meer opzoek naar ervaringen met dit springzadel...BR CLOSE CONTACT
CaroleKlomp schreef:Ik heb ook een zadel met een close contact boom. Het is een boom die heel dicht langs de rug loopt. Dat betekent dat het zadel weinig steun geeft aan de ruiter. Een onafhankelijke zit is dus noodzakelijk. Het zadel is niet voorzien van kussens bij de knieeen. Als ruiter heb je aan dit zadel geen steun. Mijn zadel is voorzien van lucht. Ik heb echt moeten wennen aan het zadel vanwege mijn eigen balans.
Het paard regaeerde direct heel positief. Het paard is beter aan de hulpen en als ruiter kan je de signalen die het paard geeft beter waarnemen. Het paard is ook duidelijk meer geconcentreerd. Het zadel is voor het paard aangenaam omdat de lepel van de boom niet rond is maar vlak, dus een stille ligging heeft.
Ik kan het iedereen aanraden, al moet ik wel zeggen dat het echt even wennen is.