Ervaring met zitverkleiner (Bit december 06) Hue-Hott

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prince

Ervaring met zitverkleiner (Bit december 06) Hue-Hott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 21:52

In de bit van december staat een stukje (blz29) over de Seat Shaper van Hue-hott.de.
Hiermee kun je makkelijk je zadel iets kleiner te maken, als je zadel iets te groot voor de ruiter is.
"... je paard heeft geen last meer van een schuivende ruiter en als ruiter zit je wel zo comfortabel".

Graag zou ik willen weten of iemand al ervaring heeft met deze zitverkleiner.

Tom van de Brink, zadelmaker, is nl vanmiddag bij ons langsgeweest en mijn Wintec 2000 zadel ligt prima op mijn pony, maar is eigenlijk iets te groot voor mij. Het is een 17,5" (wat in principe wel mijn maat zou moeten zijn) maar omdat hij vrij lang recht loopt (dus geen diepe zit) heb ik toch te veel ruimte in het zadel, waardoor ik te ver naar achter ga zitten (en spierpijn in mijn bovenbenen krijg).
Nou zag ik dit in de Bit en het lijkt een goede oplossing, maar voor ik het ga bestellen (toch nog € 70 !) zou ik graag andere hun ervaringen ermee willen horen.

Prince

Re: Ervaring met zitverkleiner (Bit december 06) Hue-Hott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:58

Niemand hiermee ervaring

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 08:51

Ik heb ze gezien in de ruitersportzaak. Volgens mij was die van Massimo. Kijk anders even op deze site voor een dealer bij jou in de buurt en bel of ze die dingen hebben, dan kan je ze in het echt zien.
www.bluebalance.nl

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 09:29

Heb net even op de site van Massimo (duitsland) gekeken en hij ziet er wel goed uit, alleen lijkt het of je hem alleen op de Massimo vzh kan gebruiken (volgens de info op de site):

Afbeelding

ik denk dat die riempjes aan iets anders vastgemaakt moeten worden wat weer op de Massimo vzh zit. Maar ik ga bij de Oude Woonstal langs in Castricum, die verkoopt ook de Massimo zadels.

Op zich was ik me ook aan het orienteren op een ander zadel (oa Massimo Trail/ Pegaso) maar financieel komt het me beter uit om mn Wintec momenteel goed passend te maken (en dan in mei ofzo) verder te oriënteren op een nieuw zadel Haha! .