ik wou vragen hoeveel cm mijn dressuur singel moet zijn als je weet dat mijn paard een VZH singel heeft van 125Cm Weet iemand dit?Tis dringend, ik ben van plan een dressuur zadel aan te schaffen via internet.
hier dezelfde vraag, heb net een wintec500 dr aangeschaft, heb hem nog niet op kunnen leggen.
Hoe meet je dan het beste, het kortste, het langste, midden,... ?
nu heb ik een longeersingel met 2 delen, dus het onderste deel is dus eigenlijk ook een dressuursingel, zou dat voldoen totdat ik een nieuwe heb gekocht?
Het ligt aan de lengte van je singelstoten en hoe hoog je wil dat je singel komt. Mijn paard had een 120cm VZH singel en bij gemiddelde singelstoten (KN/Passier) gebruik ik een 75cm dressuursingel. Dan komt ie tot halverwege de singelstoten. En eh, meten is weten
hee, ik heb sindskort ook een dressuurzadel. met veelzijdigheids had ik een singel van 1.25, alhoewel ik in de zomer wel een singel van 1.30 nodig had. Hij heeft nu een dressuursingel van 60 cm.
wel opletten want de singelstoten bij winteczadels zijn meestal kleiner dan bij gewone dressuurzadels, bij mijn wintec had ik een 80cm dressuursingel, bij mn nieuwe zadel maar een 60cm meer en ook op hetzelfde paard.