Welke Neusriem??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovefas

Welke Neusriem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 17:54

Hey!!

ik rij op een Quaterhorse hij heeft een hoofdstel zonder neusriem( eerst reed ik western) maar hij trekt nogal ik kan hem wel houden maar hij is ook vooral sterk.. weet iemand misschien ofdat ik er een neus riem op moet doen of iets anders? hij loop nu met een gwn western bitje in.

Groetjes, mij.

mariska1989

Re: Welke Neusriem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:30

ik zou het proberen met een lage hannoveraanso f gecombineerde neusriem. Ik zou zowieso geen neusriem nemen om dit probleem op te lossen, maar voor instructie gaan.

Abantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:32

Tja,, ik zou eerst gewoon aan een intructeur vragen wat het beste is enzo en dan verder gaan zoeken Knipoog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:05

Maar als je eerst western reed dan neem ik aan dat je eerst met lossere teugels hebt gereden he? Bij engels rijden moet je net zoveel op je zit rijden en niet in een keer te veel in de mond willen trekken. Die druk in zn mond is dan nieuw voor hem, daar moet hij aan wennen.
Ik denk dat je het beter anders kan oplossen dan met een neusriem.

lovefas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 19:49

ja ik heb western gereden maar voor een los teugeltje bij hem moet je super western kunnen rijden;) hij is wel snel aant been ik heb nu weer een paar keer in de bak gereden( nog steeds zonderneusriem) en ik merk dat hij daar veeeel beter luistert.. wat aan de ene kant ook wel logies is.. ik heb er nu ook al een ander bitje in gehad( zachterbitje) en daar liep hij ook wel lekker mee dus die heb ik er nu in gelaten en nu maar kijken hoe hij in het bos loopt!!

groetjes..

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:11

Huh? Sinds wanneer gaat een paard minder trekken van een neusriem? Of wilde je hem soms zo strak doen dat het paard niet meer adem kan halen (en daardoor waarschijnlijk ook wel minder trekt?)

lovefas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 08:57

neej so is het niet;) hb ik dat gezegt dan??!!
nej vast snoeren doe ik nie aan he!
maar iemand zei het een keer! maar ik heb et niet gedaan!
dus...