boomloos niet voor dravers???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

boomloos niet voor dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 19:38

ik was vorige week bij divoza, nou vroeg ik aan hun of zij ook boomloze zadels gingen verkopen. ze beste meneer zei dat ze dat niet gaan doen, omdat die zadels maar voor een aantal paarden zijn weggelegt. hij vertelde mij dat deze zadels voornamelijk geschikt zijn voor paarden zonder schoft. hij zei dat een pad met inlages ook niet kan voor een paard met hoge schoft omdat het pad dan strak komt te liggen.

is dit echt zo? ik heb er zelf geen ervaring mee. ik wou graag zo'n zadel hebben voor mijn paardje, en zag dat randolls zadels maar 190 euro kosten(nieuw). maar mijn paard heeft wel een flinke schoft!

pmarena

Re: boomloos niet voor dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:54

Mmmh....de Divoza meneer maakt er een leuk verhaaltje van Haha!

Laat het nu zo zijn dat de Divoza al een tijd terug bij Barefoot heeft aangevraagd of ze de zadels konden gaan verkopen.

Maar Barefoot heeft gezegd dat ze niet willen leveren omdat ik al de importeur voor Nederland ben. Alle mailtjes die Barefoot vanuit Nederland ontvangt sturen ze naar mij door , dus ook die van Divoza heb ik gezien.

Dus de Barefoots konden ze niet gaan leveren , en waarschijnlijk hebben ze toen gekeken naar de Randolls / Trekker die wel bij zo'n beetje elke ruitersportzaak te bestellen is.

Die goedkopere boomloze zadels zijn minder geavanceerd , de afwerking en vormgeving is simpeler en goedkoper qua productie , daardoor is de prijs lager , maar 1 van de kenmerken van een lage productieprijs is dat de zadels weinig anatomisch gevormd zijn. En weinig schoftruimte hebben.

Dus de meneer heeft gelijk wat het door jou genoemde merk betreft , maar er zijn meer boomloze zadels.

Niet alleen de Barefoots in verschillende modellen waarvan o.a. de Randolls een goedkoop uitgevoerde "kopie" is , maar ook hele andere modellen boomloos die weer een andere vormgeving hebben en waarbij ook meer ruimte is bij de schoft , en een betere anatomische vorm.

Als je even zoekt dan vind je ook in Nederland verschillende modellen en merken boomloos , elk met hun eigen voor- en nadelen , er is heel wat leuks te verkrijgen tegenwoordig Ja

Michelle99

Re: boomloos niet voor dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:58

Ik heb een paard met een waanzinnig hoge schoft en ik rij prima met een Barefoot Nevada (dus western zadel). Ze hebben een hoge fork die in de voorkant kan gaan en als je die gebruik, dan kan je een extra inlaag erbij doen. Het zit perfect. Had ik niet gedacht. Als je gereden heb kan je aan de zweet zien precies hoe en waar de zadel op de rug heeft gelegen. Er is altijd een mooie streep van droge haren op en over de ruggraat. Wij hebben ook een kleinere pony (niet zo lang). Toen wij haar kocht had ze al een dresseur zadel (met boom). Maar dat zadel is eigenlijk te groot voor haar. Nu zit ik te denken mss een barefoot London voor haar te kopen. Dus, het kan echt wel met een hoge schooft en smalle schouders. En je heb ermee geen gezeur meer met zadelmakers!