Mmmh....de Divoza meneer maakt er een leuk verhaaltje van 
Laat het nu zo zijn dat de Divoza al een tijd terug bij Barefoot heeft aangevraagd of ze de zadels konden gaan verkopen.
Maar Barefoot heeft gezegd dat ze niet willen leveren omdat ik al de importeur voor Nederland ben. Alle mailtjes die Barefoot vanuit Nederland ontvangt sturen ze naar mij door , dus ook die van Divoza heb ik gezien.
Dus de Barefoots konden ze niet gaan leveren , en waarschijnlijk hebben ze toen gekeken naar de Randolls / Trekker die wel bij zo'n beetje elke ruitersportzaak te bestellen is.
Die goedkopere boomloze zadels zijn minder geavanceerd , de afwerking en vormgeving is simpeler en goedkoper qua productie , daardoor is de prijs lager , maar 1 van de kenmerken van een lage productieprijs is dat de zadels weinig anatomisch gevormd zijn. En weinig schoftruimte hebben.
Dus de meneer heeft gelijk wat het door jou genoemde merk betreft , maar er zijn meer boomloze zadels.
Niet alleen de Barefoots in verschillende modellen waarvan o.a. de Randolls een goedkoop uitgevoerde "kopie" is , maar ook hele andere modellen boomloos die weer een andere vormgeving hebben en waarbij ook meer ruimte is bij de schoft , en een betere anatomische vorm.
Als je even zoekt dan vind je ook in Nederland verschillende modellen en merken boomloos , elk met hun eigen voor- en nadelen , er is heel wat leuks te verkrijgen tegenwoordig