boomloos niet voor dravers???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

boomloos niet voor dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 19:38

ik was vorige week bij divoza, nou vroeg ik aan hun of zij ook boomloze zadels gingen verkopen. ze beste meneer zei dat ze dat niet gaan doen, omdat die zadels maar voor een aantal paarden zijn weggelegt. hij vertelde mij dat deze zadels voornamelijk geschikt zijn voor paarden zonder schoft. hij zei dat een pad met inlages ook niet kan voor een paard met hoge schoft omdat het pad dan strak komt te liggen.

is dit echt zo? ik heb er zelf geen ervaring mee. ik wou graag zo'n zadel hebben voor mijn paardje, en zag dat randolls zadels maar 190 euro kosten(nieuw). maar mijn paard heeft wel een flinke schoft!

pmarena

Re: boomloos niet voor dravers???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:54

Mmmh....de Divoza meneer maakt er een leuk verhaaltje van Haha!

Laat het nu zo zijn dat de Divoza al een tijd terug bij Barefoot heeft aangevraagd of ze de zadels konden gaan verkopen.

Maar Barefoot heeft gezegd dat ze niet willen leveren omdat ik al de importeur voor Nederland ben. Alle mailtjes die Barefoot vanuit Nederland ontvangt sturen ze naar mij door , dus ook die van Divoza heb ik gezien.

Dus de Barefoots konden ze niet gaan leveren , en waarschijnlijk hebben ze toen gekeken naar de Randolls / Trekker die wel bij zo'n beetje elke ruitersportzaak te bestellen is.

Die goedkopere boomloze zadels zijn minder geavanceerd , de afwerking en vormgeving is simpeler en goedkoper qua productie , daardoor is de prijs lager , maar 1 van de kenmerken van een lage productieprijs is dat de zadels weinig anatomisch gevormd zijn. En weinig schoftruimte hebben.

Dus de meneer heeft gelijk wat het door jou genoemde merk betreft , maar er zijn meer boomloze zadels.