Is dat zo'n probleem dan? Dat de zitting ingedeukt is? Bij een nieuw zadel is de zitting inderdaad nog vrij dik en wordt na een aantal keer rijden wat dunner. Zolang je er een fatsoenlijke pad onder legt, de zweetplekken netjes zijn, en de ruggevraat vrij is, maakt het mij niet zoveel uit hoe het zadel eruit ziet 
Ik heb zelf ook een Randolls voor erbij, momenteel uitgeleend aan Sylvia op Bokt. Heb hem zelf nu driekwart jaar ofzo. Heb hem na een vriendin gekocht die hem alweer 3 jaar heeft. Voor de goedkope prijs (320 euro) vind ik het best een goed zadel. Ik gebruikte er een gewone Grandeur onder met sympanova onderkant. Mijn vriendin gebruikt hem met westernpads. Het schijnt, dat hij ongeveer als een maat 1,5 zit als je vergelijkt met de Barefoot, ik weet wel dat mijn Randolls een stuk kleiner is dan een maat 2 van Barefoot western, die vind ik erg groot.
Ik gebruikte hem enkel voor mijn haflinger (bol en rond, heeft wel beetje schoft) daar lag ie best goed op. Maar zij is enorm breed op de schouders, dus ik had het probleem dat er vlak achter de schouder geen contact met de rug was, daar draagde hij dus niet. Heb nu een dressuurzadel en dat ligt wel goed 
Wat wil je verder weten eigenlijk?