nieuw zadel kopen, hoe en wat opletten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

nieuw zadel kopen, hoe en wat opletten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 15:53

Hoi, ik wil graag nieuw zadel kopen, heb er nu 2 maar liggen allebij niet meer zo goed op haar rug als eerst. een is ook wat te breed voor haar, rijd daarom nu met extra dik pad eronder. kan dat brede zadel waarschijnlijk al aan stalgenootje verkopen, en was nu an denken om niewu te halen en dat dressuurzadel ook weg te doen. ik heb een leren vz zadel en kunsstof dressuur. Vind alle 2 wel fijn en weet eigenlijk niet goed welke ik nu kopen moet.
Ik heb een E ponny en ben zelf volwassen maar ben vrij smal, 17 inch???
Of welke maat zal ik nodig hebben. ik kan hulp vragen bij het passen, maar als ik al via internet zadel wil bekijken, waar moet ik dan op letten?
ben op zoek naar zadel in lagere prijsklasse, word niet veel meer gereden met haar, en moet beetje rustig aan doen met mijn geld nu. Weet natuurlijk ook wel dat zadel gewoon goed moet liggen, en dat prijs niet het belangrijkste is, maar moet ik goedkopere prijsklasse wel een zadel te vinden zijn dat haar goed past.
Wie heeft tips, of weet een goede niet te dure zadelmaker bij mij in de buurt.
Hypoweert en salimans komen ook langs met verschillende zadels, maar daar heb ik dat te brede zadel ook gekocht paar jaar geleden. Die willen alleen maar verkopen en letten noet goed op of het allemaal wel past of niet.
Wil ook dat ene zadel inruilen of zo verkopen, wat adviseren jullie mij?
alvast bedankt

Micha

Re: nieuw zadel kopen, hoe en wat opletten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:04

Twee tips.....
1 Indien je niet te veel wilt uitgeven koop dan een 2e hands ipv van een goedkoop nieuw zadeltje (ook als je niet veel rijdt)
2 Bel eens met afsprakenlijn van Patrick (harnessmaker) en vraag hem eens om advies. Hij richt zich meer op advies en onderhoud dan verkoop. (zo zullen er mogelijk wel meer zadelmakers zo werken alleen zijn deze niet bij mij bekend.)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 16:09

dankjewel voor tip. 2 e hand, ik weet t niet, ben altijd bang dat er iets mee is gebeurd dan, heb liever nieuw, en daarbij kijk ik nu naar advertenties met zadel wat nieuw of vrij nieuw is, maar wat niet pastte en daarom verkocht word.
zal eens kijken of ik die patrick kan vinden, en of hij aan hand van foto mss al wat tips kan geven, geloof dat ze vrij lage schoft heeft.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:16

vanaf dit weekend op www.passendzadel.nl als het meezit.
en anders via mail in onderschrift bijvoorbeeld

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 16:28

bedankt, yo hoef ik je al niet eens meer te zoeken, Ik zal eens kijken dit weekend of de site het doet, en ander smail ik je wel. Kom jij ook langs? Ik wil namelijk nog een zadel laten nakijken en bijvullen als dit nodig is, is voor mijn kwpner en is een kieffer zadel. bedankt voor de reacties,
nu weet ik alleen nog niet, kunstof of lederen zadel, welke voor en nadelen heeft het.
Onderhoud kunstof is minder, maar slijt wel sneller of niet? en aanschaf ik ook goedkoper geloof ik, wie heeft nog meer tips
#

Lynn_Nikita

Re: nieuw zadel kopen, (wintec gevonden, tips??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 01:19

nu een wintec 500 nieuw kopen voor 200,- incl singel en stijgbeugels. Hiervan kan je toch de boom verwisselen, en deze past dan altijd???
Ik heb met zoekfunctie al wat gevonden maar zou graag meer info willen hebben. Beetje gegoogled en nieuwprijs is ongeveer het dubbele zag ik.
Eraringen lopen uiteen, maar wie kan mij meer vertellen over die bomen verwisselen, waar zou je dat moeten laten doen, kan dat zelf ook gedaan woren?