Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MysticTinker schreef:Ik zou zelf een boomloos zadel (barefoot ofzo) nemen totdat ze helemaal is uitgegroeid.
ZoekStalling schreef:Tsjonge er zijn al meer merken voorhanden dan dat ik verwacht had.
Ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig waarom jullie zadel (tuig) goed bevalt bij jullie Belg. En wat doen jullie ermee, dressuur, bosritten , .... kunnen jullie er iets meer over vertellen, over wat voor zadel het is, wat de voor/ en nadelen zijn? Is er ook iemand die weleens een sprongetje doet op z´n Belg (die van mij is gek op springen, mag ze van mij niet te veel, maar ze vindt het wel hartstikke leuk dus).
PS ik rijd zelf op m´n Arabier doorgaans meer dressuur, heb dan op hem ook een dressuurzadel (fijne lange zit). Voor in het bos heb ik een licht veelzijdigheidszadeltje en ik had dus een Cheyenne, maar die beviel helemaal niet zo geweldig op die Arabier (te groot, te lang voor zijn rug), dus die bewaar ik nu voor het begin met m´n Belgje. Met de Belg had ik meer bosritten in gedachten en heel af en toe een sprongetje. Zie haar nog geen Z/proefje doen
Sjintoo schreef:waarom geen wintec extra wijd proberen?