zadel met verhoogde kussens???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pilou

zadel met verhoogde kussens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 22:28

Bij mijn paard passen weinig zadels (liggen los van achter) nu willen ze een zadel laten maken met verhoogde kussens (speciaal bestellen). Maar wat biedt dat extra en waarom?? Ik snap wel dat het dan beter aan zal sluiten, maar past de boom dan wel, ik bedoel als ik het hier zo lees gaat het om de boom die bij de rug moet passen. Verward Maar dat is wel super moeilijk voor een leek lijkt me.

(Kieffer / KN div modellen / Stubben / Passier heb ik gepast, maar ligt niet goed, dus wel bij de schoft maar achter niet). Wel een Kentaur met van die mega dikke kussens maar hier zat ik zelf niet goed in. Meer had deze winkel niet te bieden. Dus ik moet verder zoeken en kwam zo bij Daaleman uit, die stelde dit voor. Ik ben er nog niet met paard geweest.

Lenneke_

Re: zadel met verhoogde kussens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:44

Waar woon je?
Ga anders eens bij Country Mill in Nijkerk langs voor een vrijblijvend advies. Daar weten ze echt heel veel van zadels. Mijn zadel komt daar ook vandaan.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:52

bij mijn paard moest ik ook een zadel hebben met hoge kussens en ik had de keus nog tussen de euroriding diamant en luxor..die paste perfect

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:56

Dat idee van Deschels had ik toendertijd ook. Maar later bleek dat mijn paard gewoon echt breed is (gewoon KWPN'er). Zelfs boommaat 4 van Euroriding was nog te smal. Terwijl je van mijn paard echt niet zou zeggen dat hij zo breed is.
Ik heb nu een Spalding zadel en deze ligt erg goed (is dus breed genoeg voor mijn paard). Dat wil niet zeggen dat je perse naar dat merk moet zoeken overigens. Probeer eens wat zadels met een hele grote boommaat en kijk of de zadels dan beter gaan liggen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 16:23

mss een ander modelletje van kentaur, ik heb ook de penelopa geprobeerd en hier zat ik ook niet goed op, toen de medea II en die zat perfect. Ik denk dat ik een beetje met hetzelfde probleem zat qua keilkussens, ik reed vroeger met een wintec, maar op mn huidige paard lag dat totaal niet goed, stubben ook niet, ook veel te laag vanachter. mn kentaur ligt iig veel beter.

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 19:44

OK, bedankt voor de tips!! Haha!

Z'n schoft is trouwens gemeten op 29,5 / niet extreem breed toch....

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:47

Vandaag heb ik een nieuw zadel gekocht en ik had een beetje hetzelfde probleem als jij ik heb een Passier gekocht, die heb je ook gepast staat er, welk type als ik vragen mag?

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:19

Schofbreedte 29,5 is zelfs helemaal niet breed! Mijn paard heeft schoftmaat 29 (hoge smalle en lang doorlopende schoft) , maar is wel 1.76 hoog en even breed als ie hoog is... Bovendien heeft ie een hele lange en ietwat gezakte rug (tja meneer is al 15 he...). Kortom, ik heb ook praktisch alle merken al gepast, en er is bijna niets dat past Boos!. Jumper is ook nog eens heel gevoelig op zijn rug en ik heb inderdaad ook het probleem dat de kussens achter hoog moeten zijn. Nu zijn ze vandaag geweest van het Drunens ruiterhuis, en ik heb de Anatomica gekocht (volgens sommigen die 'nieuwe' Euroriding Luxor). Dit was werkelijk het enige zadel dat paste en niet te los lag van achteren. En bovendien zat ik er zelf ook nog eens heerlijk op. Misschien even een kijkje op hun site nemen, staat nog wat meer info over dit zadel op.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:43

lastig probleem
plaats eens foto's van de rug van je paard met en zonder zadel
zelf heb ik een paard met een megahoge schoft daar ligt de oude KN symfonie heel mooi op Ja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:21

unamie schreef:
lastig probleem
zelf heb ik een paard met een megahoge schoft daar ligt de oude KN symfonie heel mooi op Ja

Ik denk dat het hier niet alleen om de schoft gaat maar ook om de diepte van de rug.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:23

zitake schreef:
unamie schreef:
lastig probleem

Ik denk dat het hier niet alleen om de schoft gaat maar ook om de diepte van de rug.

nou dat is wel een beetje moeilijk te zien zonder foto Clown

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:25

rijd met je paard naar een goede zadelmaker en laat het ter plekke opvullen.....................

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 00:18

unamie schreef:
zitake schreef:

nou dat is wel een beetje moeilijk te zien zonder foto Clown

Is wel zo, maar ik heb net hetzelfde probleem gehad, dus ik denk dat ze meer dit bedoelt, uiteraard lijkt de schoft dan ook groter.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 00:23

zitake schreef:
Is wel zo, maar ik heb net hetzelfde probleem gehad, dus ik denk dat ze meer dit bedoelt, uiteraard lijkt de schoft dan ook groter.

dat zou natuurlijk idd wel kunnen
maar misschien geeft een foto wat meer duidelijkheid

Sampie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:23

ligt het niet aan het model boom dan??

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:07

Sampie schreef:
ligt het niet aan het model boom dan??

het model boom is natuurlijk heel belangrijk,
maar het kan ook zijn dat de kussens van dit model zadel laag geplaatst zijn
voor een paard met een hoge schoft zal een zadel met laag geplaatste kussens moeilijk of niet passend te krijgen zijn