hoi, ik had een vraagje ,want hoe wassen jullie je halster? ik heb een bonthalster en die is echt heel smerig ,ik dacht misschien in de wasmachine in een oude kussensloop? gr.
Bont wordt er in de wasmachine niet mooier op. Zou het gewoon in de wasbak doen met zeep en een borsteltje. Het bont kan je het beste fijnwasmiddel doen.
Doe het altijd met groene zeep omdat dat niet irriteert bij je paard. Had een keer mijn halster in kussensloop gedaan met Biotex erbij maar mijn Shetlander begon heel erg met zijn hoofd te schuren. Heb het dus weer gewassen met groene zeep. Hele goede ervaringen mee!!
In wasmachine maar je kunt hem ook in een emmer met heel heet water en waspoeder een dagje laten weken, zo worden ze ook heel mooi schoon en weet je zeker dat het niet gaat krimpen..
was mn bonthalster altijd in n emmer, niet te warm water (slecht vor het bont) met speciaal kavalkade bontwasmiddel. daarna naspeolen met kous water en laten drogen. bontproducten in de wasmachine wassen is meetsal niet heel goed (als je het dan doet iig niet zo warm wassen en met speciaal wasmiddel voor bontproducten) maar omdat een halster van die zware gespen heeft, stop ik ze gewoon in een emmer
Ik was alles met "bont",in een sopje met baby shampoo en daarna goed uitspoelen.Van baby shampoo krijgen onze jongens absoluut geen jeuk.Succes met je bont wassen.
Hier gaan ook alle halsters, singels en peesbeschermers gewoon in de wasmachine. Alles met metaal doe ik vaak wel een handdoek met elastiek of wat je zegt, (oude) kussensloop omheen ter bescherming van je wasmachine!
Ik doe ze ook gewoon de wasmachine is als ze erg smerig zijn.
Of als ik ze snel weer nodig heb, ff met een beetje afwasmiddel en een nagelborsteltje goed schrobben, en dan op de verwarming laten drogen (wordt wel moeilijker met een bontje)
Uhm.. je heb 2 manieren, je kan gewoon een bak met warm water en een stuk zeep maar dan ben je erg lang bezig. Je kan ook gewoon een kussensloop of iets anders om je halster heen doen en in de wasmachine. Dan lijkt het net of je hem nieuw heb gekocht !