ik heb sinds kort een nieuw zadel, op mijn nieuwe paard. een Kieffer lech profi . mijn paard (pony
) heeft een vrij hoge schoft, eerst hadden we een permiere bodeaux maar na twee keer gereden te hebben bleek die uit te zakken en dan op de ruggengraat te komen. toen is de zadelpasser weer gekomen met andere zadels. dit keer dus de 2e hands kieffer. het paste allemaal prima. totdat ik laatst voelde, toen zat er toch wel erg weinig ruimte tussen het zadel en de schoft. en als mijn moeder of tante erop rijden dan hebik het idee dat het zadel de schoft raakt, mijn paard lijkt er helemaal geen last van te hebben ik heb al meerdere keren gevoeld en ze reageert niet als ik druk of wrijf oid. ook loopt ze normaal. ik heb wel geprobeerd het zadel wat meer naar achter te leggen, dan ligt het idd beter. maar ik weet niet of dat slecht is voor de rug oid? wat kan ik hier aan doen zonder gelijk een nieuw zadel te kopen? een gelpad? of kussens opvullen? en merk je het wel gelijk als je paard last heeft van het zadel? Thanks.