Hoofdstel Kieffer Suleika, goede kwalitiet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

Hoofdstel Kieffer Suleika, goede kwalitiet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:11

Ik ben van plan om binnenkort een nieuw hoofdstel te kopen en ik heb mijn oog laten vallen op de Kieffer Suleika Vingers aflikken Nu vraag ik me alleen af of de steentjes wel goed blijven zitten in het hoofdstel. Het hoofdstel is niet goedkoop en ik zou niet blij zijn als de steentjes er binnen no-time uit donderen Knipoog Heeft iemand ervaring met dit hoofdstel? En dan heb ik nog een vraag over de maat, valt het hoofdstel klein of groot? Ik heb een KWPN'er van 1.60 met een klein hoofd, zou zij full passen of moet ik eerder denken aan Cob? Alvast bedankt voor de antwoorden!

AnneloesF

Re: Hoofdstel Kieffer Suleika, goede kwalitiet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:05

Over de steentjes kan ik niets zeggen, maar over de maat wel. Mijn paard heeft ook een klein koppie, en ik heb laatst een maatje Cob voor haar gekocht. Past goed, kan zelfs nog groter. Ik vind het mooier staan dan een full waarbij alles op z'n kleinst zit en soms nog extra gaatjes.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 15:00

Bedankt voor je antwoord Knipoog Ik zie net dat ik kwalitiet heb getypt ipv kwaliteit Clown Foutje!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:46

Ik heb de kieffer suleika gehad en de steentjes blijven er goed in zitten hoor Ja
Terwijl ik er toch niet altijd even zuinig mee ben om gegaan, blijft alles zitten en er mooi uitzien Lachen

Dat van de maat weet ik niet zo.. ik had hem toen voor mijn haflinger en daarvoor had ik maat cob, daarbij had ik toch bijna alles wel [bijna] op het laatste gaatje. [ op 't kleinst dus].

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:05

De kwaliteit van de Suleika weet ik niets van, maar ik denk dat je maar cob moet hebben! Heb zelf ook twee paardjes van ca 1.65 gehad met klein koppie en cob staat dan net mooier. Maar dat verschilt ook wel per paard natuurlijk, maar als ik het zo lees dan zou ik dus cob nemen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:08

Ja, je hebt een cob nodig. Ja Ik heb de Suleika ook.
Mijn paard is 1.65 m en heeft een klein (kort) hoofd, al vertekent dat wat door haar bles.
Ze past makkelijk in een cob. Al helemaal van Kieffer, want ik vind dat wat groter vallen.
(Helaas heeft ze hele vreemde kaken, waardoor ik alsnog een full moest nemen voor de neusriem...)
De steentjes zitten er nog allemaal in, terwijl ik helemaal niet voorzichtig omspring met mijn spullen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 11:58

Bedankt voor de antwoorden! De ruitersportzaak waar ik het hoofdstel wil kopen heeft hem niet op voorraad, passen wordt dus ook wat lastig. Ik ga dus maar een cob bestellen OK dan!

pjtist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:00

ik ben ook aan het denken over een kieffer hoofdstel, hoeveel kost deze dan?

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:02

bij mij lagen de steentjes na 1.5 week er al uit (d helft van de steentjes)