zoektocht naar een 'goed' bitloos hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

zoektocht naar een 'goed' bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 12:27

Hoi,

Ik heb besloten dat het bit er nu toch echt volledig uit gaat blijven, na acceptatie van de rijvereniging waar ik les....Maar ik wil niet zomaar een simpel hoofdstelletje hebben, van 'die ziet er wel leuk uit', of 'die is niet zo duur'. Ik ben opzoek, naar een hoofdstel, waarmee ik dus lekker mn lesjes bij de rijvereniging kan volgen (dressuur dus, maar verder als een onderling b-proefje starten zal dat niet komen) Maar ook lekker lange dagritten ed kan maken.

Ik heb een hele tijd op een simpel stalhalster gereden, dat is gewoon niet echt goed te doen. Daarna met een hackamore gaan rijden, daar loopt ze opzich wel goed op, maar ik wil er zelf liever vanaf. Een simpel libra touwhalster hebben we ook al gehad, (met kruisbanden onder de kaak dus) maar dit verschuift me veel te snel.....

Zelf zat ik te kijken, naar de sidepull's, het bitloze hoofdstel van de ruitersportshop.com, en naar die biothane halsterhoofdstellen, evt met kruisbanden onder de kaak (mits deze stabieler liggen)

Wanneer iemand andere ideeen heeft zijn die ook welkom, en ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen met de hoofdstellen die ik hierboven genoemd heb. En ook waar die nylon hoofdstellen te koop zijn.

Och, en om het makkelijker te maken... Moet op een klein pony koppie passen.... (bijna maat shet hoofdstel)

Hoop dat iemand mij wat verder kan helpen.... alvast bedankt!

Auky

Re: zoektocht naar een 'goed' bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:56

Hier lopen al een aantal topics over geloof ik.

Ik kan je wel vertellen dat er een hoop goede reacties zijn op het hoofdstel van de Ruitersportshop, ikzelf vind dat ook een fijn hoofdstel.

Voor meer info kun je denk ik het beste even via de zoekfunctie zoeken.