Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
harnessmaker schreef:Als we de leerverzorgingsprodukten (voor gelooide dieren huid dus ) vergelijken met verzorgingsprodukten voor onze huid dan snapt een ieder misschien dat zeep reinigend is.
Om in de dames-hoek te blijven: Reinig je gezicht (zadel) goed met zeep en daarna goed bijhouden met........weer zeep? Waarom zijn er voor met name de dames allerlei creme's en andere verzorgings artikelen? Omdat zeep wel reinigd maar ook de huid uitdroogd.
Zeep gebruiken we ook voor onze was. Op sommige verpakkingen staat dat direct contact met de huid schadelijk is en je je handen dient te wassen na contact met overvloedig water.
Maarrrrr....... wat doe je als je schrale handen hebt? inzepen?
Zeep is reinigend en niet verzorgend. Ook in gewone handzeep zitten verzorgende bestanddelen om de schadelijke zeep invloed te verminderen, even als bij zadelzeep.
Maar het blijft zeep en geen verzorgings (voedend) produkt!
harnessmaker schreef:Omdat zeep wel reinigd maar ook de huid uitdroogd.
Zeep is reinigend en niet verzorgend. Ook in gewone handzeep zitten verzorgende bestanddelen om de schadelijke zeep invloed te verminderen, even als bij zadelzeep.
Maar het blijft zeep en geen verzorgings (voedend) produkt!
marloezzke schreef:er zijn echter veel zadelzepen op de makt die dus wel verzorgen. de "ingredienten zijn de laatste jaren sterk veranderd! (net als zepen voor mensen) alleen moet je wel de juiste nemen want er bestaan er ook die echt puur en alleen schoonmaken, waarbij je daarna iets anders moet gebruiken.
als ik jou verhaal zou moeten geloven zou mijn zadel uitgedroogt e.d moeten zijn, want ik gebruik eigenlijk alleen maar zeep! maar in feite is mijn zadel/hoofdstel heerlijk soepel en goed verzorgd.
Micha schreef:
Ja ik ga ook altijd onder de douche en was me dan alleen met bodylotion.
luxje schreef:mij werd in de ruitershop verteld dat olie slecht is voor de stiksels
Om te vetten gebruik ik stübben hamanol (als ik het goed schrijf) zit in een tube.