Hulsebos vs Ainsley Vanquard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Hulsebos vs Ainsley Vanquard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 12:11

Heey,
Ik heb zelf een passier GG zadel maar daar rijdt ik niet lekker meer op.
Nu heb ik om te proberen een ainsley en een hulsebos. Welke van de 2 vinden jullie nou beter?
Qua kwaliteit etc. Ik weet wel dat ik erop moet rijden en dat ik alleen kan kiezen etc. Maar ben toch benieuwd hoe deze zadels bekend staan.
Ik moet donderdag beslissen.
Groetjes Barbara

Barbara88

Re: Hulsebos vs Ainsley Vanquard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 19:19

niemand die verder nog wat te melden heeft?

(op twee na dan Knipoog )

annelieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:24

Ik rij met beide zadels.....Ainsley is een erg fijn zadel maar een Hulsebos is toch wel een stukkie bete ren fijner. ALs ik daarop zit heb ik echt zoiets van....ik zit!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 19:26

maar heb jij qua pasvorm geen problemen met die Hulsebos?

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:31

Ik heb een Ainsley Vanguard op mijn fries liggen. Het zit fijn, maar ik vind mijn Kieffer Insbruck persoonlijk fijner Vork

annelieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:20

barreltjuh schreef:
maar heb jij qua pasvorm geen problemen met die Hulsebos?

Ainsley op een NRPS E-pony en Hulsebos op een Fries. Heb de Hulsebos ook wel eens op de NRPS gehad en lag ook erg netjes. Geen problemen met de pasvorm dus...

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:15

ik heb een hulsebos, en heb ook een ainsley vanquard gepast. Ik vind de hulsebos sowieso veel fijner zitten, in die ainsley zat ik echt te opgesloten, en dan heeft hulsebos ook een diepe zit maar ik heb wel het idee dat ik nog net wat vrijer zit.
De pasvorm van de hulsebos was -op mijn pony- ook beter dan die ainsley, dus het was geen moeilijke keuze (of ja, hij was wel een beetje duurder maar los daarvan...)
succes met je keuze Lachen

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:27

Ik heb ook een hulsebos en deze zit echt heerlijk. Met de pasvorm heb ik tot nu toe ook nog geen problemen gehad. Heb het zadel jammergenoeg wel nog niet heel intensief kunnen gebruiken. Met de Ainsley heb ik geen ervaring.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:34

een goede vriendin van mij heeft een ainsley, daar zit ik wel eens op. de zit is behoorlijk gesloten. als je daar van houd is dat heel prettig. de wrong vind ik niet genoeg, ik ga ook steeds met mijn knie over de wrong heen.
hulsebos heeft een wat vrijere zit (ligt ook aan het type hulsebos) en de meeste types hebben een behoorlijke bovenbeenwrong waar je je been echt in kan leggen.

kwalitatief vind ik beide zadels goed. het ligt er verder maar net aan wat je zelf prettig vind zitten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 00:20

Ik vind de Ainsley kwalitatief minder goed dan HB., De Ainsley vind ik minder goed afgewerkt.

Ik heb zelf een HB, sinds 01-04 en ik ben heel tevreden over mijn zadel.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:18

Ik rij op een Ainsley zadel van een jaar of vier oud. Destijds nieuw gekocht, maar sindsdien heeft al minimaal twee keer de kamer van de boom losgelaten aan de voorkant. En ik heb ook al een gat in het leer op de kniewrong, als gevolg van slijtage. Mijn ervaringen met Ainsley zijn dus niet zo goed Verdrietig

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 10:21

ik heb eerder altijd met ainsley gereden. daarna heb ik een passier GG gekocht. bevalt mij prima.
weet iemand ook de prijs (ongeveer) van een nieuw hulsebos dressuurzadel?

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:30

Ik heb enkele weken geleden een 2e hands Hulsebos gekocht, het was eerst erg wennen want ik heb alleen nog op veelzijdigheidszadels gereden. Ik vind het een fijn zadel, maar het is zo persoonlijk, als je ze beiden een aantal dagen kunt proberen, kun je voor jezelf de beste keus maken.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:35

mag ik vragen wat je voor dat zadel hebt betaald?
ik weet namelijk iemand die een hulsebos zadel (dressuur) zoekt. die wil graag weten wat de prijzen van die zadels zijn, vooral voor een tweedehands dressuurzadel wat er nog goed uit ziet

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:48

Volgens mij zit je voor een 2hands HB rond de 800-900 euro. Tenminste dat zie ik meestal op marktplaats enzo staan. Hier hoor ik meer ''slechte'' verhalen over de Ainsley maar in de praktijk hoor ik dat juist over de Hb.
Ik vind dat ik in de HB meer opgesloten zit als in de Ainsley. En mijn keuze neigt nu toch meer naar de Ainsley.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:39

ik heb voor mijn hulsebos (wb4, kalfsleer) 850 euro betaald Lachen
Bij ainsley heb je wel meer vrijheid bij je benen zeg maar, maar ik zat zo in die zit gepropt, vond het echt niet fijn (en nee, het zadel was echt niet te klein voor mij', ben niet zo'n dikzak Knipoog ). Hulsebos is trouwens ook zachter vind ik, ook altijd handig. Ik heb ook verhalen gehoord dat bij ainsley de bomen vaak breken. Maar het is indd zo persoonlijk, je hoort nml ook zooo veel negatieve verhalen van hulsebos. Maargoed, mijn ervaring met hulsebos is iig heel erg goed, ik merk ook aan mijn pony het verschil omdat ze stukken losser is geworden met dit zadel.

Innaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:17

Ik heb sinds kort een Ainsley 2e hands. Bevalt me tot nu toe erg goed, ik zit er erg lekker in.

sidneylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:54

Ik heb 5 jaar terug mijn ainsley zadel gekocht en ik vind hem nog steeds super. Het is echt 'mijn' zadel, ik rijd echt alleen maar met die, ik heb meer zadels hier thuis, maar die zitten voor mij niet zo fijn als de ainsley.