Zadels,Zadels,Zadels :S

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lies_Beaut

Zadels,Zadels,Zadels :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 10:59

Ik heb 3 maanden geleden een welsh-pony gekocht en mocht het zadel wat er bij zat zolang gebruiken. Het zadel is van het merk Olympia en zo'n 12 jaar oud. De huidige eigenaren zijn er mee naar hypo geweest en de verkoopprijs is nog 400 euro. (dat is dus wat ik er voor moet betalen). Nu kwam gisteren mijn instructeur (GP) naar me toe, en hij zei: Lies, denk er goed over na, 400 euro is veel geld voor zo'n zadel, plus dat het voor jou te groot en voor hem een te grote lepel heeft, dan kun je beter een nieuw zadel kopen... Het zadel heeft vroeger op een paard gelegen, en op mijn pony ligt het redelijk ver op de rug.

Nu ben ik dus aan het kijken voor een nieuw zadel..wat is een goed zadel? en wat vinden jullie van het verhaal van het oude zadel, ik heb er tot nu toe fijn op gereden!

dus ik heb jullie tips over zadels nodig (zadelmarkt Merano dressuurzadel, KN, Euroriding enzovoort....

smurf1988

Re: Zadels,Zadels,Zadels :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:02

Ik vind 400 euro voor een 12 jaar oud zadel echt te veel! En als je een zadel koopt moet het gewoon goed op de rug liggen, licht het dat niet dan moet je het niet kopen. Er is niets ergers dan een slecht passend zadel.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:04

niet doen! Je instructeur heeft gelijk. Leg er een beetje geld bij en koop een rossner, een jc of een euroriding zadel. Of eventueel een wel goed passend tweedehands merkzadel van een goed merk

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:06

een goed zadel is een passend zadel.
Voor je het koopt zou ik er eerst eens een zadelmaker naar laten kijken.
Stel dat je het nu koopt en over een paar maanden kun je een nieuw zadel kopen omdat je pony last van zn rug heeft...
Dat is zonde van het geld.
Van dressuurzadels heb ik niet veel verstand, maar 1 advies kan ik je wel geven:
Ga NIET naar zadelmarkt!

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:10

Ik zou niet een zadelmarkt zadel kopen, de kwaliteit van deze zadels is slecht, ik wilde hier ok een zadel kopen en mijn zadelmaker (van triest) raadde mij dit af. (Hier op bokt is ook een foto reportage van een zadelmarkt zadel wat uit elkaar werd gehaald viewtopic.php?f=117&t=644152&hilit= ). Ik heb toe op internet een goed 2de hands zadel gekocht (wintec) en ben hier zeer tevreden over. Je kunt naar mijn idee beter een goed 2de hands zadel kopen dan een zadel van zadelmarkt.

Lies_Beaut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 11:14

ok geen zadelmarkt dus Haha!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:31

Jeetje

400 euro voor een zadel van 12 jaar?
Afzetterij Koe
Mijn barefoot was nieuw 399 euro
En mijn kieffer was 3 jaar oud toen ik hem kocht voor 400euro

Zadelmarkt is = zere billen hebben Clown

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:35

Mijn 5jaar oude kieffer zadel (goede staat) was 'maar' 550 euro! dus ik vind die 400 euro voor een 12jaar oud zadel wel erg veel (overigens kan je dit de eigenaar natuurlijk niet kwalijk nemen, hij neemt advies aan van hypo).
Maar ik zou als ik jou was gewoon verder kijken.. voor 400 euro kan je een veel jonger, goed 2de hands zadel krijgen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 11:39

Naar wat voor zadeltje ben je op zoek dan? VZH? Misschien kun je dan ook aan boomloos denken?

Lies_Beaut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 13:16

Ik ben op zoek naar een dressuurzadel, en ik hoor veel goede berichten van euroriding, weet alleen niet of dit lekker zit en of dit op mijn pony past (hij is best wel smal)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:23

allereerst: ja, balen dat je dan nu op zoek moet naar een ander zadel, maar... je geeft neem ik aan liever nu 1x goed uit, dan zometeen het veelvoudige aan dierenartsen/dierenfysio's omdat je paard een zere rug heeft door een slechtpassend zadel...

dan over euroriding: heb zelf de luxor, ben er erg fan van! fijn zadel voor mij, en het past m'n paard super. er zit een fijn breed kussenkanaal in, zodat de wervels goed kunnen bewegen tijdens een wending.
laat bijv. drunens ruiterhuis anders bij je langskomen met verschillende zadels van euroriding; dan kunnen je paard en jij samen passen. ga wel voor kwaliteit, wees kritisch: je moet er jaaaren plezier van kunnen hebben!
succes!

en voor minder dan 700e kun je nergens een fatsoenlijk zadel kopen, zeker geen nieuwe. spaar dan liever door voor een nieuwe van een goed merk, of ga voor tweedehands, maar dan ook van een goed merk. zadelmarkt staat nou niet bepaald als degelijk en betrouwbaar te boek...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:25

Ga dan eens aan de slag met een goede zadelmaker.

Ik had voor mijn barefootzadel, altijd goede ervaringen met Harry van http://www.horsetotaal.nl/

Geeft bij een eerlijke vraag ook eerlijk antwoord.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:33

Als ik mijn kieffer ooit weg gaat, ga ik voor de prestige
Heerlijke zitting ( gel achtig Haha! )

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:05

WElk deel van nederland woon je? i.v.m. mogelijk adressen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:10

Ik heb mijn 3 jaar oude Stubben Tristan voor 575 euro verkocht (nieuw 1250), die was echt nog perfect en superdegelijk. Ik heb een even oude passier voor 950 weer gekocht (nieuw zijn die 2200). Kijk maar eens op marktplaats, daar worden heel goede merkzadels voor een redelijke prijs aangeboden. Voor 500 euro kom je al een heel eind!

400 euro is echt te veel voor zo'n oud zadel, serieus.